Skip to main content

සිංහල රටක් මිස මෙහි නෑ මරක්කල


ශ්‍රී ලංකාව හා දකුණු ආසියානු කලාපයේ සාමයට හා ආරක්ෂාවට 
මුස්ලිම් අන්තවාදය 
බරපතල තර්ජනයක් බව ආරක්ෂක ලේකම් තුමා පසුගිය ආරක්ෂක 
සමුළුවේදී ජාත්‍යන්තර ආරක්ෂක ප්‍රධානීන් හමුවේ කරුණු හෙළිකර සිටියහ. රාජ්‍ය බුද්ධි අංශ විසින්ද විවිධ අවස්ථාවලදී ඒ බව තහවුරු කර තිබිණි. අරාබියේ ආධාර මත ක්‍රියාත්මක වන 
බිහිසුණු මූලධර්මවාදී 
ආගමික කල්ලි සාම්ප්‍රධායික මුස්ලිම් ජන සමාජයත්විනාශ කරමින් රට පුරා ක්‍රියාත්මක 
වෙමින් රටත් ජාතියත් ලේ විලකට ඇදගෙන යමින් සිටින 
බව ජාතික සංවිධාන හා ක්‍රියාකාරීන් ද
 සාක්ෂි සාධක සහිතවම පුනපුනා හෙළිදරව් කරමින් සිටිත් දී සාම්ප්‍රධායික මුස්ලිම් සමාජය 
ට එරෙහිව මුස්ලිම් මූලධර්මවාදී ත්‍රස්තවාදීන්ගෙන් එල්ල වූ තවත් ප්‍රහාරයක් ගැන 
අනුරාධපුරයෙන් වාර්ථා විය.

ඊයේ උදෑසන (16) හජ් උත්සවය වෙනුවෙන් අල්ලාහ් දෙවි නැමදීම සදහා අනුරාධපුර සහීරා විද්යාාලයේ පල්ලියට පැමිණි මුස්ලිම් කාන්තාවන් පිරිසකට “තව්හීද් ජමාත්” නමැති අන්තවාදී මූලධර්මවාදී කල්ලියක් විසින් පහර දී තිබේ. අනුරාධපුර ජුම්මා මුස්ලිම් පල්ලියේ පූජකයන්ගේ ද අවසර ඇතිව මෙම නැමදුමට පැමිණි කාන්තාවන්ට තව්හීද් කල්ලිය පහර දී ඇති අතර පල්ලියටත් අලාභහානිකර තිබේ.

මෙය මුස්ලිම් අන්තවාදී කල්ලි අතර ඇති වූ පළමු ගැටුම නොවේ. මීට පෙර අවස්ථාවක දී ද මූලධර්මවාදී මුස්ලිම් කල්ලියක් විසින් අනුරාධපුර‍ ප්‍රදේශයේම මුස්ලිම් පල්ලියක් ගිනි තබා තිබුණු අතර රට පුරා එවැනි සිදුවීම් කිහිපයක් වාර්ථා විය. අන්තවාදී මුස්ලිම් සංවිධාන හතරක් රට තුළ ක්‍රියාත්මක වී තිබෙන බව ඇමෙරිකානු රාජ්‍ය දෙපාර්තමෙන්තුව ද මීට පෙර හෙළිකර තිබිණි. එමෙන් ඉස්ලාමීය ජිහාඩ් ත්‍රස්තවාදීන් පුහුණු කරන කදවුරු නැගෙනහිර පළාතේ සහ පුත්තලමේ ක්‍රියාත්මක වූ බව “විකිලීක්ස්” රහස්ය වාර්ථා වලින්ද හෙළිදරව් කර තිබිණි. විවිධ ප්‍රන්‍ය ආයතන නාමයන්ට මුවා වෙමින් අරාබි මුස්ලිම් සංවිධාන රාශියක් රට පුරා ස්ථානගත වී තිබේ. ඒවා හරහා වහාබි, සලාෆි, වැනි එකිනෙකට පරස්පර බිහිසුණු අන්තවාදී ඉස්ලාමීය දේශපාලන මතවාද මුස්ලිම් සමාජය තුළ පතුරවමින් සිටින බවද රහසක් නොවේ. මුස්ලිම් දරුවන්ගේ අධ්යාපනය සදහා වෙන් වූ මද්රසා සහ අරාබි මූලධර්මවාදී විදුහල් රට පුරා ස්ථාපිත කරමින් පවතන අතර මේවායේ ගුරුවරුන් ලෙස කටයුතු කරන බහුතරයක් සෞදිය, ඇෆ්ගනිස්ථානය, පාකිස්ථානයෙන් සංක්‍රමණය වූ දැඩිමතධාරී ඉස්ලාමීය මුලධර්වාදීන් ය. මේවායෙන් බිහි කරන අන්තගාමි ආගමික උන්මත්තකයන් තමන්ගේ මතවාදය වෙනුවෙන් ඉස්ලාමීය සමාජයත් සිංහල බෞද්ධ සමාජයත් වනසා රටත් ලේ විලක් කරන දිනය වැඩි ඈතක නොවේ. සාම්ප්‍රධායික මුස්ලිම් සමාජය දෙකඩ කරමින් මේ ඇවිළෙමින් පවතින්නේ ඒ ගැටුමයි.

මුස්ලිම් අන්තවාදය මුස්ලිම් සමාජයම විනාශ කරන උවදුරක් බව ඇස් පනා පිට පෙනෙත්දීත් මුස්ලිම් අන්තවාදයේ ගොඩ් ෆාදර්ලා වන අසාත් සාලි රාවුෆ් හකීම් වැනි ද්‍රෝහීන් මේ රටේ මුස්ලිම් වරුන් අන්තවාදීන් නොවන බවත් මුස්ලිම් අන්තවාදයක් මේ රටේ නැති බවත් පවසති. මුස්ලිම්වරුන් අන්තවාදීන් නොවේ යැයි කීම ගනිකාවන්ගේ කන්‍යාභාවයට සහතික දීමට නොදෙවෙනි ක්‍රියාවකි. මුස්ලිම් අන්තවාදය හුරතල් කරන මුන් අනිත් අතට හැරී මුස්ලිම් අන්තවාදීන්ගේ ගැටුම් බෞද්ධ සංවිධානවල ගිණුමට බැර කරති. අරාබි මාධ්‍යවලින් ප්‍රචාරය කර අරාබි ත්‍රස්තවාදීන් කුපිත කර උන්ගෙන් අරමුදල් ගරති. ඒවා මේ රටේ අන්තවාදය තර කිරීමට යොදවති. අරාබි හාම්පුතුන්ගේ තෙල් සල්ලි බලයෙන් නිවට සිංහල දේශපාලුවන්ද නම්මවාගෙන සිංහල බෞද්ධයන්ටම බුරති.

“බුරන බල්ලන් හපා නොකාවි” යැයි සිතා මේ පිළිබදව අපට නිහඩව සිටිය නොහැකි වන්නේ ඉස්ලාම් අන්තවාදය නමැති බල්ලා පිළිබදව අප හොද වැටහීමකින් සිටින නිසාය. කලින් බෞද්ධ හා ක්‍රිස්තියානු රටවල් වූ ද දැන් මුළුමනින්ම ඉස්ලාම්කරණය වී ඇති රාජ්‍යන් තුළදී මොවුන්ගේ අතීත හැසිරීම හා ගෝලීය ඉස්ලාම්කරණ ව්්‍යාපෘතිය ක්‍රියාත්මක වන ආකාරය නිරීක්ෂණය කිරීමෙන් ඒ පිළිබදව හොදින් වටහාගත හැකි වේ. ඒ අනුව ඉස්ලාම් නොවන රටකදී එහි බහුතර ජනගහනයට සාපේක්ෂව ඉස්ලාම් ජනගහනය ආසන්න වශයෙන් 10% ක පමණ අගයක් ගනිද්දී ඔවුන්ට වෙනම අනන්‍යතාවයක් ගොඩ නගා ගැනීම ආරම්භ කරයි. තමන්ගේ ක්‍රමයට (හලාල්)ආහාර ගැනීමේ අයිතිය ඉල්ලයි. ඉස්ලාමය අනුව ඇග වැහෙන ආකාරයේ ඇදුම් (ගෝනිබිලි) ඇදීමට මුස්ලිම් ස්ත්‍රීන්ට බල කරයි. තමන්ගේම නීතියක් (ශරීයා)යටතේ පාලනය වීමේ අයිතිය ඉල්ලයි. මේ සෑම දෙයක් හරහා ම උත්සහා කරන්නේ සමස්ථ සමාජයෙන් මුස්ලිම් සමාජය වෙන් කර වෙනම හිතන පතන පිරිසක්‍ ලෙස මුස්ලිම්වරුන් සමාජීය බෙදුම්වාදයකට ලක් කිරීමයි. ඉන් පසුව මහා ජාතියේ සිතුම් පැතුම් සමග සම්මිශ්‍රණය වී සහයෝගයෙන් වාසයකළ සාම්ප්‍රධායික මුස්ලිම් සමාජය වහාබි, සලාෆි, ජිහාද් වැනි අන්තවාදී ආගමික මතවාදයන්ගෙන් සන්නද්ධ කරයි. ඒ හරහා බිහිවන්නේ එතෙක් මහා ජාතිය සමග අන් ආගමික මතයන්ද ඉවසමින් තරමක් හෝ සාමාකාමීව වාසය කිරීමට කැමති වූ සාම්ප්‍රධායික මුසල්මානුවා වෙනුවට, ආගම වෙනුවෙන් මරාගෙන මැරෙන්නට සූදානම් වූ අන්‍යාගමික මතවාද පහත්කොට සළකන වචනයේ පරිසමාප්ත අර්ථයෙන්ම ආගමික ත්‍රස්තවාදියෙකි. එහි ඊළග ඉදිරි පියවර “අල්ලාහ්ගේ නාමයෙන්” ඉවක් බවක් නැතිව අන්ය‍ ආගමිකයන් පෙති ගහන අහස පොළොව නුහුළන මහා ජනඝාතක සංහාරය හෙවත් ජිහාද් යුද්ධයයි. තමන් පිළිගත් මතවාදය වෙනුවෙන් උන් තම අම්මා අප්පාගේ බෙලි කැපීමට වුවද දෙපාරක් නොසිතයි.

බංග්ලාදේශයටත්, ඇෆ්ගනිස්ථානයටත්, පාකිස්ථානයටත්, ඉන්දුනීසියාවටත්, නයිජීරියාවටත් සෙසු සාමකාමී ලෝකයටත් පොදු වූ ගෝලීය ඉස්ලාම් මූලධර්මවාදී ව්යාප්තවාදයේ බිහිසුණු ස්වාභාවයයි මේ. අද අපගේ ප්‍රන්‍ය භූමිය තුළද යහමින් ක්‍රියාත්මක වන්නේ මේ සාහසික ව්‍යාපෘතියේ මුල් පියවර බව සමාජයේ ඇස් කන් ඇරගෙන ජීවත් වන ඔබට වැටහිය යුතුය. හලාල් හරහා සිදු කරමින් පැවති සමාජීය බෙදුම්වාදී ව්‍යාපාරයේ අවසානය පිළිබදව තවමත් හරි පිළිතුරක් අපට ලැබී නොතිබුණත් සමස්ථ සිංහල සමාජයේ එකමුතු වීම හරහා හලාල් ත්‍රස්තවාදය අන් රටවලදී තරම් සාර්ථකව ශ්‍රී ලංකාව තුළදී ක්‍රියාත්මක කිරීමට ඔවුන්ට නොහැකි වී තිබේ. හලාල් බෙදුම්වාදය සුන්නද්ධූලි කරවන සටන යළිත් වරක් අලුත් වටයකින් ආරම්භ කළ යුතුය. එමෙන්ම තවත් කල් නොයවා මේ බුරන බල්ලන්ද උන්ගේ හාම්පුතුන්ද වහාම මේ රටින් තුරන් කර දැමීමට පියවර ගත යුතුය.
තවත් කියවන්න

Comments

Popular posts from this blog

ඉස්ලාම් අන්තවාදය- ලාංකේය සන්දර්භයක් තුළ....

මීට   පෙර ලිපිය   තුලදි මේ වන විට ලංකාවේ මුස්ලිම් ජනතාව ඉලක්ක කොට පවතින හිංසාකාරී ස්වභාවයත් , ඒ පිළිබද යම් විශ්ලේෂණයක් මෙන්ම මූලික ගැටුම්කාරී ස්වභාවයක පවතින මෙම තත්ත්වය වඩා ව්‍යූහාත්මක වශයෙන් වර්ධනය වීමේ අවදානම පිළිබඳවත් යම් විමසීමක් සිදුකරනු ලැබුවා. විශේෂයෙන් එහි අවසානයේ දැක්වූ පරිදි මෙවැනි නොසන්සුන්කාරී බවින් යුතුව පවතින සමාජයක් තුළින් නායකත්වය දෙන ගැටුමක මතවාදය වශයෙන් ජාතික හෝ ආගමික අන්තවාදයක් ඉස්මතුවීමේ වැඩි ඉඩකඩක් පවතිනවා. මේ පිළිබදව ආසන්තම උදාහරණය   එල්.ටී.ටී.ඊ.   සංවිධානය විසින් යොදාගැනුනු දමිළ ජාතිකවාදය   යි. දැන් , මේ මොහොතේ පවතින තත්ත්වය සමග මුස්ලිම් ජනතාව අතර පවතින භීතිය , විතැන් වීමට නියමිත වෙන්නෙ   ඉස්ලාම් අන්තවාදය ටයි.  

හෙළයට වූ දේ …!!!

අප ගෞරවයෙන් කතාකරන සිංහලයෝ අවුරුදු 2500 නට ඵහාගිය ලිඛිත ඉතිහාසයකට උරුමකරුවෝ වෙති. බහුවාර්ගික නිවට පුහු මතවාද මතදී මහාවංස පුරාවතට අභියෝග කළද ඵය හුදෙක් ජනප්‍රවාදයකට වඩා සාදක සහිත වු මහත් ආශිර්වාදයකි. ඵහෙත් ඵය අප හෙළ බස සහ සංස්කෘතිය සදහා වන සුදුසුම සාක්ෂිය නොවන බව අප දනිමු. මෙය අප ජාතිය විනාශ මුඛයට ඇදදැමු අඥඥාන ක්‍රියා මෙන්ම අපට සිතාගැනීමට පවා අසිරු වීර ප්‍රවුඩ ඉතිහාසයකට සාක්ෂි දෙන නිදර්ශන රාශියකි. ඵයට අනුව විජාතිකයන්ගේ බලපෑම මත ප්‍රථම අගනගරය අතහැර සිංහලයා දකුණට සංක්‍රමණයවී අවසානයේ කදුකරයේ කදවුරු බැදගත් අතර ඵතැන් පටන් නුවර යුගය ඇරඹිණ. නිවටයේක්වු වීරපරාක්‍රම නරේන්ද්‍රසිංහ 1739 දී පජාත ඉන්දියානු වෙසගනට රැවටී ඇගේ නිගණ්ඨ දහම අදහන සහෝදරයාට රජකම පූජා කරයි. ඵතැන් පටන් රජකරවන කීර්ති ශ්‍රී රාජසිංහල රාජාධි රුජසිංහ සහ ශ්‍රීවික්‍රම රාජසිංහ යන්නවුන් පජාත ඉන්දියානුවන්ය. ඵසුව නුවරින් පැවැතආ රජ පෙළපත මේ මෝඩ රැළ අවසානයේ ඉංග්‍රිසි උගුලට අසුවී රට පාවා දෙති. බටහිරයන් සූක්ෂමව අපගේ කුහක සිංහලයන් බාගනිමින් අපගේ තිබූ ගුණගරුක සදාචාර සම්පන්න ආචාරශිලී සැදැහැවත් සමාජ වටපිටාව අවබෝධ කරගත්හග නිවට...