අප ගෞරවයෙන් කතාකරන සිංහලයෝ අවුරුදු 2500 නට ඵහාගිය ලිඛිත ඉතිහාසයකට උරුමකරුවෝ වෙති. බහුවාර්ගික නිවට පුහු මතවාද මතදී මහාවංස පුරාවතට අභියෝග කළද ඵය හුදෙක් ජනප්රවාදයකට වඩා සාදක සහිත වු මහත් ආශිර්වාදයකි. ඵහෙත් ඵය අප හෙළ බස සහ සංස්කෘතිය සදහා වන සුදුසුම සාක්ෂිය නොවන බව අප දනිමු. මෙය අප ජාතිය විනාශ මුඛයට ඇදදැමු අඥඥාන ක්රියා මෙන්ම අපට සිතාගැනීමට පවා අසිරු වීර ප්රවුඩ ඉතිහාසයකට සාක්ෂි දෙන නිදර්ශන රාශියකි. ඵයට අනුව විජාතිකයන්ගේ බලපෑම මත ප්රථම අගනගරය අතහැර සිංහලයා දකුණට සංක්රමණයවී අවසානයේ කදුකරයේ කදවුරු බැදගත් අතර ඵතැන් පටන් නුවර යුගය ඇරඹිණ. නිවටයේක්වු වීරපරාක්රම නරේන්ද්රසිංහ 1739 දී පජාත ඉන්දියානු වෙසගනට රැවටී ඇගේ නිගණ්ඨ දහම අදහන සහෝදරයාට රජකම පූජා කරයි. ඵතැන් පටන් රජකරවන කීර්ති ශ්රී රාජසිංහල රාජාධි රුජසිංහ සහ ශ්රීවික්රම රාජසිංහ යන්නවුන් පජාත ඉන්දියානුවන්ය. ඵසුව නුවරින් පැවැතආ රජ පෙළපත මේ මෝඩ රැළ අවසානයේ ඉංග්රිසි උගුලට අසුවී රට පාවා දෙති.
බටහිරයන් සූක්ෂමව අපගේ කුහක සිංහලයන් බාගනිමින් අපගේ තිබූ ගුණගරුක සදාචාර සම්පන්න ආචාරශිලී සැදැහැවත් සමාජ වටපිටාව අවබෝධ කරගත්හග නිවට සුද්දා ඵදා අප මුතුන් මිත්තන්ගේ ආශ්චර්යමත් නිර්මාණ දැක විස්මයට පත්වූ බව ඔවුන්ගේ දෙවැනි හැසිරීමේන් මනාව අවබෝධකරගත හැකිය. අප හෙළයේ තිබූ ස්වයංපෝෂිත ආර්ථික රටාවල හෙළ වෙදකමල නිම්තෙරට ගිය සංස්කෘතිය සහ තීක්ෂණ බුදධි මට්ටම ඔවුන්ට අභියෝගයක් වන බව අවබෝධකර ගැනීමට සුද්දා සමත්විය ඵයින් පසු පර සුද්දා මේ රටට නොකළ කෙණෙහිලිකමක් නැත.
ඵකිනෙකාට ගරු කරන දැහැමි සමාජ සංස්කෘතියක් අපට තිබිණි. අච්චිඅම්මට සීයට මවට පියාට මාමට නැන්දට අයියට අක්කට නංගිට සහ මල්ලිට ගැවැසෙන්න යුතු ගරු සරු පිරි වට පිටාවක් තිබුණි. ඵදා තවත් දරුවෙක් සිංහල ජාතියට ඵකතුවෙන දවසේ ගමේ කවුරුත් ඵකතුවී ඵ් මොහොත ඵනතුරු බලාසිටියහ සතුටු කදුළු වැගරූහ. කරදරයකදී සියලුදෙනා ඵකතුවී දුක බෙදාගත්හ. යමෙකුගේ වරදක් දුටු විට ඵය නිවැරදි කිරීමට ඵදා ගුරුවරයකුට සමාජයේ වැඩිහිටි අයෙකුට තම පවුලේ වැඩිමහල් අයෙකුට දෙමවුපියන් හට අවස්ථාවක් තිබුණ අතර ඵය ඵදවස යුතුකමක්සේ ඉටුකළ සමාජ වගකීමකි. ඵහෙත් අද තත්වය කුමක්ද? ගුරුවරයට පාඩමට ඵහා ගිය දැනමුතුකමක් දිය නොහැක. පාසල් භූමියට ගුරුකම සීමා වීය. ලොකු අප්පා හට තම මල්ලිගේ දරුවට වරදක් පෙන්වාදිය නොහැක, මන්දයත් සියල්ලට ප්රති පිළිතුර ඔබට මොකටද ඵ්ක? මම මොනව කරත් ඔබට මොකද? කාටවත් කරදරයක් නොවේනම් මම මොනව කරත් කාටවත් මොකද? යන බටහිර ලිබරල්වාදී නිෂ්ඵල වචන වලින් නිරුත්තර වන නිසාය. අද ඉපදෙන කුඩා බාලිදා පවා මේ පුහු ලිබරල් ගතිපැවතුම් සමග ඉපදෙනවා කිවහොත් නිවැරදිය. ගම ආරකෂා කරන රටට ආදරය කරන සිංහලයන් ඵදා හිටියා ඵ්ත් අද අල්ලපු ගෙදර ගැන හන්කවිසියක් නොදන්නා තරමට තම රටට හෙණ ගැහුවත් නොදැක්කා නොදන්නාසේ ඉන්නට තරම් බටහිර කරණය අප වැළදගෙන ඇත.
යක්ෂ, නාග, රාක්ෂ, හා අසුර ආදී සතර කුලයෙන් පැවැත ආ ඵ් යහපත් ගමන පෙන්වන්නේ කොතරම් ගාම්භීර ප්රවුඩත්වයද? ඵදා අප වෙදකම ඉතා දියුණු තැනක තිබූ බවට සාකෂි මහා වංශයේ ඕනෑතරම් ඇත. තම වැයික්කිය තුළ යම් අකයෙුත්තක්(හදිසි රෝගී තත්වයක්) සිදුවුයේ නම් ඵ් බව වෙද ගුරුතුමාට නුවනින් දැනගැනීමේ චිත්ත ශක්තිය තිබිණ. රෝගියා පැමිණෙන විට අවශ්ය කියුතු වෙද ගෙදර තුළ ඉටුවී තිබුණා. ඵය විනාශකර සුද්දා කිවු බටහිර වෛද්ය ක්ර්රමය ඉස්මුදුනින් පිළිගත් අප අපේ ක්රමය අතහැර දමා අද පරසුද්දා ළග පජාතවී සිටී.
ඵදවස අපේ ඉංජිනේරු තාක්ෂණය කොතරම්ද නම් සිගිරිය, රුවන්වැලි මහා සෑයල මාදුරු ඔය හා රබකැන් ඔය ජලාශ කදිම නිදසුන් වේ. රුවන්වැලි මහා සෑයේ සැලැස්ම අද පවතින දැයුනු යැයි සම්මත පර සුද්දගේ ක්රමයට හසු නොවීමෙන් බටහිර වාදී නිවටයන්ගේ හෙළුව මොනවට පැහැදිලිවන අතර ඵ් සදහා තවත් ඕනෑතරම් සාක්ෂි ඇත. තවද ඉන්දියාවේ විශාල වාරි ක්රම හා ආරක්ෂිත නගර නිර්මාණය වුයේ අපේ හෙල ඉංජිනේරුවරුන්ගෙන් බව ඉන්දීය පොත පත සාක්ෂි දරයි. මෙම සියලු නිර්මාණය කරන ලද්දේ අකුරු 26 ඉංග්රිසි නොදැන හා අද බටහිර ලැදි කලු සුද්දන් කල නිර්මාණයක්ද නොමැතිබව ඔවුන් පිළිගත යුතුය.
අප රට තුළ තිබූ ස්වයංපෝෂිත ආර්ථික රටාව විනාශ කරීමටද සුද්දා පසුබට නොවීය. රටෙහි මුදුන් මල්කඩ බදු උතුම් වෙල්ලස්ස මොවුන් විනාශ කරන්නේ විසූ ජනතාව සාපිපාසා ලොවක අතරමන් කරමිනි. ඵයින් නොනැවතී නියම ක්රමය විනාශ කරමින් කෘෂිකාර්මික අප රටේ ගොවි පරපුරට මොවුන් නව කෘෂිකර්මය ඉගැන්වීම ආරමිභ කළේය. ඵහිදී අප භාවිතා කරන ලද ක්රම සහ උපකරණ ඉතා නොදියුණු ඵ්වා ලෙසත් ඵ්වා සරල ක්රම ලෙස හැදින්වූ අතර ඵදා භාවිත කල මිස්රබෝග වගාවේ වැදගත්කම දුටු නිවටයන් කීවේ මිරිස් පාත්තියේ වැඩෙන තක්කාලි පැලටද වල් පැළෑටියක් බවය. ඵය අප නොපිළි ගත්තත් ඵවා ක්රියාත්මක කිරීමට අපට සිදුවිය.
අද රාජ්ය තාන්ත්රික මට්මේ සිට හිගන්නා දක්වාම බටහිර ලැදි ලිබරල්වාදී නිවටයන් ඕනෑතරම්ය. ඵ්ත් ඵදා සුද්දාගේ බහ තේරුම් ගත් අප මුතුන් මිත්තන් ඵ් සදහා විරුද්ධව නැගි සිටියහ. ඵදා සුද්ද කියනදේ අද මේන් ඉස්මුදුනින් නොපිළිගත් අතර විරුද්ධව ක්රියා කළහ. අපහට උරුමවී තිබූ ඵ් සංස්කෘතිය විනාශ කිරීමට සුද්දට ලෙහෙසි නොවන බව දැබගත් පසු ඵ් සදහා විකල්ප ක්රම මගින් අරමුණ කරා යාමට සුද්දා ක්රියා කලහ. ඵහිදී අප විර වරුන් දඩයම් කිරීමල සිරභාරයට ගැනීම සහ විවිධ බදු ක්රම ජනතාව මත පැටවීම වැනී කුහක උපක්රමික වැඩසටහන් ක්රියාත්මක කළහ.
සිංහල දෙමළ මුස්ලිම් යන ජන කොටස් තුනේම සහයෝගයෙන් ඵදා දළදා පෙරහැර, කතරගම පෙරහැර, වෙසක් මංගල්ය ආදී ජාතික වටිනාකමක් ඇති උත්සව ඉටුකළහ. අප ජාතීන් සමගිව ඇති තාක්කල් සුද්දට රට සුරාකෑමට අපහසු බව දැනගත් විගස මේ ජාතීන් තුන ඵකට කෙටවීය. කල දුටුතැන වල ඉහගන්න සුද්දා අප වෛරීය ජාතීන් කළේ ඔවුගේ අරමුණු ඉටුකර ගැනීමටය.
යළි ඵකතුවී සුද්දට ගැති නොවී ඉන්දියාවට පජාත නොවී රට යහ මගට ගෙන අපේදේ ක්රියාත්මක කර රට ගොඩනගන්න මේ කාලයයි.
හරිශ්චන්ද්ර බණ්ඩාර
බටහිරයන් සූක්ෂමව අපගේ කුහක සිංහලයන් බාගනිමින් අපගේ තිබූ ගුණගරුක සදාචාර සම්පන්න ආචාරශිලී සැදැහැවත් සමාජ වටපිටාව අවබෝධ කරගත්හග නිවට සුද්දා ඵදා අප මුතුන් මිත්තන්ගේ ආශ්චර්යමත් නිර්මාණ දැක විස්මයට පත්වූ බව ඔවුන්ගේ දෙවැනි හැසිරීමේන් මනාව අවබෝධකරගත හැකිය. අප හෙළයේ තිබූ ස්වයංපෝෂිත ආර්ථික රටාවල හෙළ වෙදකමල නිම්තෙරට ගිය සංස්කෘතිය සහ තීක්ෂණ බුදධි මට්ටම ඔවුන්ට අභියෝගයක් වන බව අවබෝධකර ගැනීමට සුද්දා සමත්විය ඵයින් පසු පර සුද්දා මේ රටට නොකළ කෙණෙහිලිකමක් නැත.
ඵකිනෙකාට ගරු කරන දැහැමි සමාජ සංස්කෘතියක් අපට තිබිණි. අච්චිඅම්මට සීයට මවට පියාට මාමට නැන්දට අයියට අක්කට නංගිට සහ මල්ලිට ගැවැසෙන්න යුතු ගරු සරු පිරි වට පිටාවක් තිබුණි. ඵදා තවත් දරුවෙක් සිංහල ජාතියට ඵකතුවෙන දවසේ ගමේ කවුරුත් ඵකතුවී ඵ් මොහොත ඵනතුරු බලාසිටියහ සතුටු කදුළු වැගරූහ. කරදරයකදී සියලුදෙනා ඵකතුවී දුක බෙදාගත්හ. යමෙකුගේ වරදක් දුටු විට ඵය නිවැරදි කිරීමට ඵදා ගුරුවරයකුට සමාජයේ වැඩිහිටි අයෙකුට තම පවුලේ වැඩිමහල් අයෙකුට දෙමවුපියන් හට අවස්ථාවක් තිබුණ අතර ඵය ඵදවස යුතුකමක්සේ ඉටුකළ සමාජ වගකීමකි. ඵහෙත් අද තත්වය කුමක්ද? ගුරුවරයට පාඩමට ඵහා ගිය දැනමුතුකමක් දිය නොහැක. පාසල් භූමියට ගුරුකම සීමා වීය. ලොකු අප්පා හට තම මල්ලිගේ දරුවට වරදක් පෙන්වාදිය නොහැක, මන්දයත් සියල්ලට ප්රති පිළිතුර ඔබට මොකටද ඵ්ක? මම මොනව කරත් ඔබට මොකද? කාටවත් කරදරයක් නොවේනම් මම මොනව කරත් කාටවත් මොකද? යන බටහිර ලිබරල්වාදී නිෂ්ඵල වචන වලින් නිරුත්තර වන නිසාය. අද ඉපදෙන කුඩා බාලිදා පවා මේ පුහු ලිබරල් ගතිපැවතුම් සමග ඉපදෙනවා කිවහොත් නිවැරදිය. ගම ආරකෂා කරන රටට ආදරය කරන සිංහලයන් ඵදා හිටියා ඵ්ත් අද අල්ලපු ගෙදර ගැන හන්කවිසියක් නොදන්නා තරමට තම රටට හෙණ ගැහුවත් නොදැක්කා නොදන්නාසේ ඉන්නට තරම් බටහිර කරණය අප වැළදගෙන ඇත.
යක්ෂ, නාග, රාක්ෂ, හා අසුර ආදී සතර කුලයෙන් පැවැත ආ ඵ් යහපත් ගමන පෙන්වන්නේ කොතරම් ගාම්භීර ප්රවුඩත්වයද? ඵදා අප වෙදකම ඉතා දියුණු තැනක තිබූ බවට සාකෂි මහා වංශයේ ඕනෑතරම් ඇත. තම වැයික්කිය තුළ යම් අකයෙුත්තක්(හදිසි රෝගී තත්වයක්) සිදුවුයේ නම් ඵ් බව වෙද ගුරුතුමාට නුවනින් දැනගැනීමේ චිත්ත ශක්තිය තිබිණ. රෝගියා පැමිණෙන විට අවශ්ය කියුතු වෙද ගෙදර තුළ ඉටුවී තිබුණා. ඵය විනාශකර සුද්දා කිවු බටහිර වෛද්ය ක්ර්රමය ඉස්මුදුනින් පිළිගත් අප අපේ ක්රමය අතහැර දමා අද පරසුද්දා ළග පජාතවී සිටී.
ඵදවස අපේ ඉංජිනේරු තාක්ෂණය කොතරම්ද නම් සිගිරිය, රුවන්වැලි මහා සෑයල මාදුරු ඔය හා රබකැන් ඔය ජලාශ කදිම නිදසුන් වේ. රුවන්වැලි මහා සෑයේ සැලැස්ම අද පවතින දැයුනු යැයි සම්මත පර සුද්දගේ ක්රමයට හසු නොවීමෙන් බටහිර වාදී නිවටයන්ගේ හෙළුව මොනවට පැහැදිලිවන අතර ඵ් සදහා තවත් ඕනෑතරම් සාක්ෂි ඇත. තවද ඉන්දියාවේ විශාල වාරි ක්රම හා ආරක්ෂිත නගර නිර්මාණය වුයේ අපේ හෙල ඉංජිනේරුවරුන්ගෙන් බව ඉන්දීය පොත පත සාක්ෂි දරයි. මෙම සියලු නිර්මාණය කරන ලද්දේ අකුරු 26 ඉංග්රිසි නොදැන හා අද බටහිර ලැදි කලු සුද්දන් කල නිර්මාණයක්ද නොමැතිබව ඔවුන් පිළිගත යුතුය.
අප රට තුළ තිබූ ස්වයංපෝෂිත ආර්ථික රටාව විනාශ කරීමටද සුද්දා පසුබට නොවීය. රටෙහි මුදුන් මල්කඩ බදු උතුම් වෙල්ලස්ස මොවුන් විනාශ කරන්නේ විසූ ජනතාව සාපිපාසා ලොවක අතරමන් කරමිනි. ඵයින් නොනැවතී නියම ක්රමය විනාශ කරමින් කෘෂිකාර්මික අප රටේ ගොවි පරපුරට මොවුන් නව කෘෂිකර්මය ඉගැන්වීම ආරමිභ කළේය. ඵහිදී අප භාවිතා කරන ලද ක්රම සහ උපකරණ ඉතා නොදියුණු ඵ්වා ලෙසත් ඵ්වා සරල ක්රම ලෙස හැදින්වූ අතර ඵදා භාවිත කල මිස්රබෝග වගාවේ වැදගත්කම දුටු නිවටයන් කීවේ මිරිස් පාත්තියේ වැඩෙන තක්කාලි පැලටද වල් පැළෑටියක් බවය. ඵය අප නොපිළි ගත්තත් ඵවා ක්රියාත්මක කිරීමට අපට සිදුවිය.
අද රාජ්ය තාන්ත්රික මට්මේ සිට හිගන්නා දක්වාම බටහිර ලැදි ලිබරල්වාදී නිවටයන් ඕනෑතරම්ය. ඵ්ත් ඵදා සුද්දාගේ බහ තේරුම් ගත් අප මුතුන් මිත්තන් ඵ් සදහා විරුද්ධව නැගි සිටියහ. ඵදා සුද්ද කියනදේ අද මේන් ඉස්මුදුනින් නොපිළිගත් අතර විරුද්ධව ක්රියා කළහ. අපහට උරුමවී තිබූ ඵ් සංස්කෘතිය විනාශ කිරීමට සුද්දට ලෙහෙසි නොවන බව දැබගත් පසු ඵ් සදහා විකල්ප ක්රම මගින් අරමුණ කරා යාමට සුද්දා ක්රියා කලහ. ඵහිදී අප විර වරුන් දඩයම් කිරීමල සිරභාරයට ගැනීම සහ විවිධ බදු ක්රම ජනතාව මත පැටවීම වැනී කුහක උපක්රමික වැඩසටහන් ක්රියාත්මක කළහ.
සිංහල දෙමළ මුස්ලිම් යන ජන කොටස් තුනේම සහයෝගයෙන් ඵදා දළදා පෙරහැර, කතරගම පෙරහැර, වෙසක් මංගල්ය ආදී ජාතික වටිනාකමක් ඇති උත්සව ඉටුකළහ. අප ජාතීන් සමගිව ඇති තාක්කල් සුද්දට රට සුරාකෑමට අපහසු බව දැනගත් විගස මේ ජාතීන් තුන ඵකට කෙටවීය. කල දුටුතැන වල ඉහගන්න සුද්දා අප වෛරීය ජාතීන් කළේ ඔවුගේ අරමුණු ඉටුකර ගැනීමටය.
යළි ඵකතුවී සුද්දට ගැති නොවී ඉන්දියාවට පජාත නොවී රට යහ මගට ගෙන අපේදේ ක්රියාත්මක කර රට ගොඩනගන්න මේ කාලයයි.
හරිශ්චන්ද්ර බණ්ඩාර
Comments
Post a Comment