මුස්ලිම් ඇමතියෝ උතුරේ මහා පරිමාණ ඉඩම් කොල්ලයක.
සිංහලයන්ට යන එන මං නෑ. අහෝ අපේ පින්බිමට යන කළ.
දේශපාලන ගොබ්බයෝ බුදි.
තිස් වසරක යුද ගැටුම්වලින් පාඩම් උගෙන ගෙන වර්ගවාදී වශයෙන් ඉඩම් බෙදී යාම වැළැක්විය යුතු වුවද ප්රභාකරන්ට රුධිර සංග්රාමයෙන් සපුරා ගැනීමට නොහැකි වූ අරමුණ සීතල සංග්රාමයකින් ඉටුකර ගැනීමට අතැම් මුස්ලිම් වර්ගවාදී මැති ඇමැතිවරු අර අදිමින් සිටිති. එහිලා පෙරමුණේ සිටින්නේ මෑත දී නැගෙනහිර පළාතේ හයිකාරකම්වලට නමගිය මුස්ලිම් අමැතිවරයකි. (රිෂාඩ් බදිඋද්දීන්) එක් පැත්තකින් ඔහු කොල්ලකෑමට උත්සහ කරන්නේ වන සංරක්ෂණයට අයත් කැලෑ ඉඩම්ය. එලෙස කැලෑ ඉඩම් අත්පත් කරගැනීම සඳහා පරිසර හා පුනර්ජනනීය බලශක්ති අමාත්යංශයේ ලේකම් තැන හා වන සංරක්ෂණයේ ඉහළ නිලධාරීන් සමග ඇමැතිවරයා 2013 ජනවාරි 15 වැනිදා සාකච්ඡා ආරම්භ කර ඇති අතර එහි ප්රතිඵලයක් වශයෙන් පහත දැක්වෙන ප්රදේශවලින් ඉඩම් නිදහස් කිරීමට වන සංරක්ෂණ ලොක්කන් තීරණය කර තිබේ.
වන සංරක්ෂක ජනරාල් කේ.පී. ආරියදාස 2013.02.14 දාතමින් නිකුත් කර ඇති ලිපියේ සඳහන් වන පරිදි අවතැන් වූ බව කියන මුස්ලිම් ජනතාව නැවත පදිංචි කිරීම සඳහා වන සංරක්ෂණ දෙපාර්තමේන්තුව පාලනයේ පවතින ඉඩම් ප්රමාණයක්ද නිදහස් කිරීමට තීරණය කර තිබේ. එලෙස වෙන්කර තිබෙන ඉඩම් ප්රමාණය මෙසේය.
ඉඩම් කොමසාරිස් ජනරාල් ආර්.පී.ආර්. රාජපක්ෂ 2012 මාර්තු 06 වැනිදා මුහුදු බඩ පත්තුව ප්රාදේශීය ලේකම්වරයාට යවා තිබෙන ලිපිය අතිශය වැදගත්ය. එවැනි සෘජු ලිපියක් යැවීම පිළිබඳව අප ඉඩම් කොමසාරිස් ජනරාල්වරයාට තුත් පුද කළ යුත්තේ එය පුළුල්ව විශ්ලේෂණය කර බලන විට ඇමැතිවරයාගේ සැබෑ අරමුණු පැහැදිලි වන හෙයිනි.
ඉඩම් නිදහස් කරන්නැයි ඉල්ලා ඇත්තේ ඉඩම් නොමැති මුස්ලිම් පවුල් 1455ක් පදිංචි කිරීම සඳහාය. ඒ අනුව ඇමැතිගේ පැත්තෙන් මුලින් ඉල්ලා ඇත්තේ කැලෑ ඉඩම් අක්කර 850ක් නිදහස් කරන ලෙසය. එහෙත් 2013 වනවිට ඒ ඉඩම් ප්රමාණය අක්කර 2388 දක්වා වර්ධනය වී තිබේ. පුදුම වැඩි කිරිල්ලකි. කෙසේ වුවද ඉඩම් කොමසාරිස් ජනරාල්වරයා ඉහත දාතමින් නිකුත් කර තිබෙන ලිපියේ මේ අයුරින් වැදගත් තර්ක කීපයක් මතු කරයි. ඒවා මෙසේය.
“උතුරු හා නැගෙනහිර පළාත්වල ඉඩම් බෙදා දීමේ කටයුතු තාවකාලිකව අත්හිටුවීමට අමාත්ය මණ්ඩලය විසින් තීරණය කර තිබියදී ඉහත පවුල් සඳහා නව ඉඩම් බෙදාදීමට ඔබ විසින් කටයුතු කිරීම ගැටලුසහගතය. ඉඩම් කොමසාරිස්වරයා මෙවැනි තර්කයක්ද තවත් තැනෙක මෙසේ දක්වයි.
එමෙන්ම උතුරු හා නැගෙනහිර පළාත්වල නැවත පදිංචි කරවීමේ කටයුතු මේ වන විට බොහෝදුරට අවසන් වී ඇති බැවින් ඉහත ඉඩම් බෙදා දෙනු ලබන්නේ කුමන පුද්ගලයන්ටද යන්න පැහැදිලි කළ යුතුයි. (උපුටනය ඉඩම් කොමසාරිස්ගේ ලිපිය)
ඉඩම් කොමසාරිස් ජනරාල්වරයාම අවධාරණය කරන පරිදි එසේම ආණ්ඩුව කීවේය. නිල වශයෙන් සඳහන් කර තිබෙන හැටියට නැවත පදිංචි කිරීම් අවසන්ව තිබියදීත් උතුරු හා නැගෙනහිර පළාත්වල ඉඩම් බෙදාදීමේ කටයුතු අත්හිටුවීමට ඇමැති මණ්ඩලය තීරණය කර තිබියදීත් ඇමැති මේ උත්සාහ දරන්නේ දේශපාලන බලය සහ හිතවත්කම් උඩ කැලෑ ඉඩම් කොල්ලකා අක්කරෙයිපත්තුව කින්නියා ආදී ප්රදේශ සේ උතුරේ මුස්ලිම් වර්ගවාදී කලාප පිහිටුවීමට නොවේද? එක් පැත්තකින් මේ වන සංරක්ෂණයට හිමි කැලෑ ඉඩම් බෙදා දෙන්නේ කවර පදනමක්ද වන සංරක්ෂණ ජනරාල්ගේ ලිපියේ සඳහන් වන පරිදි ඉඩම් වෙන් කිරීමේ සාකච්ඡාවට පරිසර අමාත්යංශ ලේකම්ද සහභාගි වී තිබේ. මෙයින් පැහැදිලි වන්නේ නව පරිසර ඇමැතිගේ කාර්යභාරය පරිසර රැකීම නොව එය විනාශ කිරීම බව නොවේද? පරිසරය රැකීමට උවමනාවක් තිබේ නම් අලින් ප්රධාන වන සතුන්ට වාසභූමි අහිමි කිරීමටත් පරිසරයේ සමබරතාව බිඳ දැමීමටත් අනිවාර්යයෙන්ම හේතුවන මේ ඉහත දැක්වූ ඉඩම් වෙන් කිරිල්ලට තීන්දු තීරණ ගත්තේ කවර පදනමින්ද? මෙහෙම ගියොත් තව ටික දවසකින් සිංහරාජ වනාන්තරයත් වෙන්දේසි කර විකිණීමට නව පරිසර ඇමැතිවරයා කටයුතු කරනවාට සැකයක් නැත.
එහෙයින් වන භූමි සංහාරයත් ජනවාර්ගික පදනමින් ඉඩම් අත්පත් කර ගැනීමටත් එරෙහිව වහා ආණ්ඩුව කටයුතු කළ යුතුය. ප්රභාකරන් මරා දැමීමට ආණ්ඩුව තීරණය කළේ ඔහු වර්ගවාදී අයුරින් ඉඩම් බෙදාගැනීමට පොරකෑ හෙයිනි. එසේ නම් ප්රභාකරන් උත්සහ කළ කාර්ය මේ ඇමැතිවරයා කිරීමට ප්රයත්න දරන විට ආණ්ඩුව මුනිවත රකින්නේ කුමන පදනමකින්ද?
මෙසේ වන සංරක්ෂණයේ ඉඩම් වර්ගවාදී මිනිස් ජනාවාස බවට පත් කිරීමේ අධාර්මික නීති විරෝධී ඉතා බිහිසුණු ප්රයත්නය පිළිබඳ ජනාධිපතිවරයා දැනුම්වත්ද? යන්න අපට ප්රශ්නයකි. එසේ දැනුම් වත්නම් කැලෑ භූමි විනාශ කරමින් කෘතිම අයුරින් වර්ගවාදී ජනාවාස බිහි කිරීමට එරෙහි වීමටත් දෙමළ මුස්ලිම් වාර්ගිකයන්ට මේ රටේ කවර තැනෙක හෝ පදිංචි වීමට තිබෙන අයිතිය සිංහලයන්ට හිමිකර දීමටත් ජනාධිපතිවරයා කටයුතු කළ යුතුය. පදිංචි කිරීම කෙසේ වෙතත් අද සිංහල පැදුරු වෙළෙන්දකුට ලී බඩු වෙළෙන්දකුට අක්කරේපත්තුව කින්නියා ආදී ප්රදේශවලට ගොස් වෙළෙඳාමක් හෝ කරගත නොහැකිය. එසේ වෙළෙඳාමේ ගිය සිංහල වෙළෙන්දන් රැසක් ඒ ප්රදේශවලදී ඝාතනය වූහ. මේවා ගැන යළි සොයා බැලිය යුතුය.
2013 මාර්තු 07 ලක්බිම පුවත්පත
https://
යුද්ධයෙන් පෙර යාපනයේ පමණක් පදිංචිව සිටි සිංහල පවුල් ගණන 15000 ඉක්මවයි. එහෙත් මේ වන විට යාපනේ සිටින්නේ සිංහල පවුල 150 අඩු පිරිසක් වන අතර එයින් පවුල් 40ක් පදිංචිව සිටින්නේ නාවක්කුලියේයි. එම පිරිසද පශ්චාත් යුද සමයේ සිංහල රාවය සංවිධානය විසින් පදිංචි කරවූවන් වන අතර මේ මොහොත වන විටත් මනෝ ගනේෂන් සහ සුරේෂ් පේමචන්ද්රන් යන වර්ගවාදී ද්රවිඩයින් එම සිංහල ජනතාවට වහාම උතුරෙන් පිටමං වන ලෙස තර්ජනය කරති. අහෝ එහෙව් තත්වයක් තිබියදී සිංහලයාගේ දුක් ගැනවිල්ලක් ඇහැකට කනකට නොගන්නා සිංහල පර දේශපාලුවන් උතුරටම ගොස් දමිළයන් යළි පදිංචි කරන ලෙස බලකරමින් උපවාසයේ යෙදෙති. විලිලැජ්ජාවට කරුණ නම් නමට හෝ සිංහලයෙක් වන විපක්ෂ නායකයාද පසුගිය දා දමිළයන් වෙනුවෙන් යාපනයේදී උපවාස කරේ උතුරේ සිංහලයන්ට තර්ජනය කරන මනෝ ගනේෂන් සමග එක පතේ බුදිමිනි. උතුරේ අද අසරණ වී ඇති සිංහලයන්ගේ දුක මුන්ට නොපෙනෙන්නේ ඇස් කන් වලට හෙන වැදී ඇති නිසාද නැතින්ම් උන්ගේ අතලොස්සක් වූ ඡන්දයෙන් මුන්ට වැඩක් නැති නිසාද? දැවැන්ත මුස්ලිම්කරණයකට රට යටත්වෙද්දී එහි බැරෑරුම් කම තේරුම්ගත් සිංහලයන් ජාතියේ අනාගතය වෙනුවෙන් කට අරිද්දී අඩු කැඩීමට කතා කරන පිට කොන්දක් නැති ආණ්ඩුවේ ඇතැම් ගොබ්බ ඇමතියන්ට මේ මහා ව්යසනය නොපෙනේනේ ඇයි? ලැබ්බෝගිනියට, පාන් පෙත්තට කිඹුල් කදුලු හෙළන, කසිකබල් මාක්සවාදීන්ට, කුණු බක්කියේ ලගින කුරුටුගාමී කෙලතොල්ලන්ට මේ මහා ව්යසනය නොපෙනේනනේ ඇයි. නොපෙනෙනවා නොවේ. අද දියවන්නාවේ ලගින මී හරක් රැළේ සීයට අනූවක්ම හරි හැටි ජාතකයක් නැති කලවම් බල්ලන්ය. තම්බි මුහන්දිරම්ලාගේ, සුද්දන්ගෙන් බෞතිස්ම ලබා රට දැය පාවාදුන් පරපුරවල්වල සාමාජිකයන්ය. රටට ජාතියට හෙණ ගැහුවත් උන්ට වගේ වගක් නැත්තෙත්, රට බල්ලට යවා ඕනෑම දහබලු වැඩක් කර තම මඩිය පුරවා ගන්නට තැත් කරන්නේත් ඒ නිසා නොවේනම් අන් කවරක් නිසාද?
වසර දහස් ගණනක
සිංහලයාගේ අභිමානවත් ජන්ම භූමිය මෙසේ අන්තවාදී රැළක් ආක්රමණය කරද්දී, මේ
රටේ බහුතර සිංහලයාගේ කරපිටින් දියවන්නාව තරණය කළ නමට පමණක් සිංහල වූ
අසිංහලයන් ජාතියේ අනාගත ව්යසනයක් හමුවේ බකං නිලාගෙන සිටිද්දී ඒ ගැන
පිළිකුල දනවමින් මහාමාන්ය ඩී.එස්. සේනානායක උතුමන් භක්තියෙන් යුතුව
සිහිපත් කරමු. ඒ මක්නිසාද යත්, එතුමාගේ ගොවිජනපදකරණ ව්යාපාරය නොවන්නට අද
සිංහලයාගේ හදබිම වූ අනුරාධපුර පොළොන්නරුව ඇතුළු උතුරුමැද කළාපයත්
සිංහලයන්ගේ අයිතියෙන් ගිලිහී ගිය අන්තවාදීන්ගේ ගොදුරු බිමක් වනවා
නොඅනුමානය.මුස්ලිම් පාතාල කන්ඩායම් මගින් ජීහාඩ් ව්යාප්ත කරීම අරබයි.
අන්තවාදී මුස්ලිම්කරනය නවතා දැමිය යුතුයි.....
ඵදවස බරනැස් නුවර සිද්ධාර්ථ කුමරුන් මේ ලොවට පහල වන්නේ බ්රහ්මන නම් වූ කුලය සමාජයේ ඉතාමත් ඉහල මට්ටමක වැජබුන අවදියකදී වන අතර ඔවුන්ගේ බුද්ධි මට්ටම සහ මනස දියුනු කිරීමේ කිරීමේ යම්කිසි ඉහල මට්ටමක පැවැතුනි. ඵ් බව අපහට අසිත තාපසයානන්ගේ අනාවැකි වලින් මනාව අවබොධ කරගත හැකිය. තම පුතුනුවන් දවසක මේ සියලූම සම්පත් අතහැරදමා යන බව කල්තියා දැන ගැනීමට හැකිවුයේද ඵම බ්රහ්මණ දැණුමේන් වන අතර සුද්දෝධන රජතුමන් ඵම උතුම් වූ අබිනික්ක්රමණය වැලැක්වීම සදහා නොගත් උත්සාහයක් නොමෙත. ඵහෙත් සසර බවයන් පුරාවට කුසල් රැස්කරමින් පැමිනි බෝධිසත්වයන් හට ඵම බවයේදී උතුම් වූ බුද්ධත්වය පැමිනීමට තිබුණේය. භාග්යවතුන්වහන්සේ දේශනාකරන ලද බෞද්ධ දර්ශනය මෙලොව සැරිසරන සියලූ මිනිසුන්හට සසර අවබෝධ කරගෙන කුසල් රැස්කර සසර මග කෙටිකරගෙන උතුම්වූ නිර්වාන සම්පත්තිය(සංසාර කෙලවර) කරා යාමට මග කියාදෙන ලොව ඵකම උත්තරීතර දර්ශනය වෙයි.
ගෞතම බුදුරජානන් වහන්සේ දේශනා කල වදාලවූ සියලූ කෙලෙස්වලින් තොරවී කුසල් රැස්කර උතුම් වූ නිර්වාන සම්පත්තිය ලබාගැනීමේ මාර්ගය බෞද්ධ දර්ශනය වන අතර ඵය වර්තමානයේ ආගමක් ලෙස අර්ත කථනය කිරීම සහ සර්වආගමික ප්රතිපත්ති ගෙන වෙනත් ආගම් හා සාමන කිරීමට උත්සාහ කිරීම නිවැරදි නොවේය යන්න මාගේ අදහසයි. මන්ද යත් ආගම යන වචනය අපහට ආවේ බටහිර ඊනියා ක්රිස්තියානි සහ දේශපාලනික බලපැම මතයි. බෞද්ධ දර්ශනය යනු ආගමකට ඵහා ගිය නිර්වානයට මර්ගය පෙන්වාදෙන විද්යාත්මක දර්ශනයකි.
ලොකයේ පවතින විවිධ මිත්ය දුෂ්ටික ආගම් සියල්ලම ඉතා මෑත කාලීනව සමාජයේ පවතින විවිධ ප්රශ්න මුල්කරගෙන යම් යම් දේවල් ඔවුන්ගේ වාසිය තකා යොදාගැනීමට අවශ්ය වූ මාර්ගය පාදා ගැනීම සදහා ඇතිකර ගන්නා ලද පුහු අන්තවාදී සහ ආත්මාර්ථකාමී අදහස්වලින් පිරුන වර්ථමාන සිතුවිල්ලකි. ඵ්වාට විද්යාත්මක දර්ශන පදනමක් හෝ පිළිගැනීමට හැකි දර්ශනයක්ද නැත. පල්ලිය යනු හුදු සංකල්පයේ ප්රතිපලයක් පමනි. ඵම සියලූම ආගම් වල පවතිනුයේ මේ බවයේදී පවතින පරිසරය සූරා කමින් ඵම ආගම් අදහන මිත්යා දුෂ්ටිකයන්හට සාමාජයේ ආදිපත්ත්ය පැතිරවීමට අවශ්යවන නිවට වැඩ පිළිවලට නීත්යනුකූල බවක් සහ සමාජීය නම්යශීලී බවක් ආගම හරහා (තම සගයන් හට) උරුමකර ගැනීම පමනි.
ඵහෙත් බෞද්ධ දර්ශනය විද්යත්මක දර්ශනයක් වන අතර ඵම උතුම් වූ නිර්වන සම්පත්තිය ලබා ගරනීම සදහා මිනිසා විසින් කළ යුතු වත් පිලිවෙත් සහ නොකල යුතු පාපකර්ම මැනවින් දේශනා කරන අතර (ඵමගින් ලැඛෙන්නාවූ ප්රතිථල වෙනවෙනම සාදක සහිතව දේශනා කර ඇත) ඵම සියලූ කරුනු මැනවින් පිළිපැදීම මගින් උතුම් වූ නිර්වානය කරා යෑමට අවශ්ය වන කුසල කර්ම සම්පූර්ණ කරගත හැකිවන අතර ඵම කුසල කර්ම සම්පූර්ණ කරන දැහැමි මිනිසුන් පැවැතීමෙන් වර්ථමාන සමාජය යහපත් වන බව බෞද්ධ දර්ශනය කියාපාන සුවිශේෂි ගුනයයි.
මෙහිදී කිවයුතු වැදගත් කරුනක් නම් බෞද්ධ දර්ශනය තුළ කිසිම විටක කිසිවෙකුට බලපෑම් කිරීම හෝ බලයෙන් ධර්මයේ හැසිරවීම නෙපැවැතීමයි. බෞද්ධ ධර්ශනයේ හැසිරෙන්නා සමාජයේ උතුම් පුද්ගලයෙක් වන්නාසේම සංසාර කෙලවර වන උතුම් වූ නිවන්බව ලබා(නිවන් යැමට අවශ්ය කුසල් රැස්කර ගනී) සසර කෙලවර කර ගනී. බෞද්ධ දර්ශනය තුළ යම් භාවිතාවක් වෙතොත් ඵ් සදහා යම් වින්ඥානයක් ඇති පුදගලයකුට පවා තේරුම් ගැනීමට හැකි තර්කානුකූල හේතු සාදක ඇත.
ඵහෙත් වත්මන් ලොකය තුළ දිනෙන් දින ඇතිවන නව ආගම් සහ පවතින ආගම් වල අන්තර්ගතය ඔවුන්ගේ සුඛවිහරනය සදහා වෙනස් කරගැනීම් වැනි ක්රියාවන්ගෙන් පිරුන කිසිම විද්යත්මක පසුබිමක් නොමැති පවතින පරිසරය රිසිසේ සුරාකෑමට අවශ්ය සමාජීය වටපිටාව සලසාගැනීම සදහා බාවිතා කරන අවියක් ලෙස අර්ථකතනය කළහොත් ඵය නිවැරදිය.
බෞද්ධ දර්ශනයේ ඇති නිවැරදිබව හා මහා ගුනය ලොව දියුණු යැයි සම්මත ඵහෙත් නොදියුනු රටවල(මානසික සුවයක් නොමැති මිනිසුන් පවතින සමාජයක් වෙනත් පරිමා කල්පිතයන්(volume hypothesis) යොදාගෙන දියුණුයැයි කීම සාධාරන නොවේ යන්න පාපතරයන් අවබෝධ කරගත් නිසාත් බෞද්ධ දර්ශනයට අනුව ඔවුන්ට රිසිසේ පරිසරය සුරාකෑමට ඉඩකඩ ඇහිරෙන බවත් තේරුම් ගත් මොවුන් ඵදාසිට අදත් රාජතාන්ත්රික මට්ටමින් බෞද්ධ දර්ශනය සහ බෞද්ධ දර්ශනය පවතින රටවල් සහ ඵම නායකත්ව විනාශ කිරීම(විනාශ කිරීමට උපක්රම යෙදීම) අරබා ඇත. ඵම උතුම් වූ බෞද්ධ දර්ශනය වෙනුවට ඔවුගේ වුවමනා ඵපාකම් සම්පූර්ණ කරගැනීමට රුකුල්දෙන පරිදි සැකසු නියාය පත්රයකට අනුව වැඩ සිදුවන විවිධ නම් වලින් පෙනීසිටින ආගම් යැයි කියාගන්නා විවිධ සංවිධාන විවිධ රූප වලින් පෙනී සිිටී.
බෞද්ධ දර්ශනය පල රහිත දෙයක් යැයි යමෙකුට සිතේනම් බෞද්ධ දර්ශනයේ හැසිරීමෙන් ඉවත්වීමට හෝ කැමති ආගමක් ඇදයීමට ඔහුට කිසිම බාදාවක් නොවේ යන්න මා පෙරද සදහන් කර ඇත. මිත්යා දුශ්ටික පුහු ආගම් විවේචනය කරීම හෝ ඵම ආගම් වලට ගොස් සසර දිගුකරගන්නා පාපතරයන් බලයෙන් බෞද්ධ දර්ශනය කරා ගෙන ඵන ක්රියාවක්ද බෞද්ධ දර්ශනය තුළ නැත.
ඵහෙත් අද බෞද්ධ දර්ශනය විනාශ කිරීම බෞද්ධ වෙහෙර විහාර විනාශකිරීම බෞද්ධයන් රවටා විවිධ මිත්ත්යා දුශ්ටික ආගම් වලට බදවා ගැනීම බෞද්ධ දර්ශනයට අපහස කිරීම වැනි පාපතර ක්රියාවන් ක්රියාත්මක කරන්නේ බෞද්ධ දර්ශනය ලොව පවතින ඵකමල නිවන් අවබෝද කරගෙනීමේ මාර්ගය කියන ධර්මය නිසා සහ බලකිරීමකින් සහ රැවැටීමකින් තොරව ජනතාව බෞද්ධ දර්ශනය වැලදගන්නා නිසා සහ මානසික සුවය සලසන ලොව ඵකම මාර්ගය මෙම බෞද්ධ දර්ශනය බව ලෝක වාසීන් පිලිගන්නා නිසාය.
බෞද්ධ දර්ශනයේ ඇති පරිදි තමන් කැමති(තමන්ට පිලිගතහැකි) ආගමක හැසිරීමට ලෝක ජනතාවට (කිසිම බලපෑමකින් තොරව) අවස්තාවක් සලසා දෙන්නෙනම් සියලූදෙනා බෞද්ධ දර්ශනය වැලදගන්නා බව නියතය. ඵය පර සුද්දා මෙන්ම අප කවුරුත් දන්නා පරම සත්යයයි.
ඵහෙත් අද බෞද්ධ දර්ශනය විනාශ කිරීම බෞද්ධ වෙහෙර විහාර විනාශකිරීම බෞද්ධයන් රවටා විවිධ මිත්ත්යා දුශ්ටික ආගම් වලට බදවා ගැනීම බෞද්ධ දර්ශනයට අපහස කිරීම වැනි පාපතර ක්රියාවන් ක්රියාත්මක කරන්නේ බෞද්ධ දර්ශනය ලොව පවතින ඵකමල නිවන් අවබෝද කරගෙනීමේ මාර්ගය කියන ධර්මය නිසා සහ බලකිරීමකින් සහ රැවැටීමකින් තොරව ජනතාව බෞද්ධ දර්ශනය වැලදගන්නා නිසා සහ මානසික සුවය සලසන ලොව ඵකම මාර්ගය මෙම බෞද්ධ දර්ශනය බව ලෝක වාසීන් පිලිගන්නා නිසාය.
බෞද්ධ දර්ශනයේ ඇති පරිදි තමන් කැමති(තමන්ට පිලිගතහැකි) ආගමක හැසිරීමට ලෝක ජනතාවට (කිසිම බලපෑමකින් තොරව) අවස්තාවක් සලසා දෙන්නෙනම් සියලූදෙනා බෞද්ධ දර්ශනය වැලදගන්නා බව නියතය. ඵය පර සුද්දා මෙන්ම අප කවුරුත් දන්නා පරම සත්යයයි.
අන්තවාදී මුස්ලිම් කරනය
අන්තවදී කරනය සහ බෞද්ධ දර්ශනය විරෝදී ක්රියාවන් පිලිබදව දිගින් දිගටම සාකච්චා කිරීමට බලාපොරොත්තු වන අතර මෙම ලිපියේදී අවදාරනය කිරීමට උත්සාහ කරන්නේ මුස්ලිම් ව්යාප්තිකරනය සහ ඔවුන්ගේ බෞද්ධ දර්ශනය විරෝදි පාපතර ක්රායාවන් සම්බන්දවයි.
මුස්ලිම්වරු යනු අතිතයේදී අප හෙළයන් හට අවශ්ය කරන විවිධ ආම්පන්න දෙපාමුලට ගෙනවිත්දී වෙළදාම් කටයුතු සිදුකළ ඵක්තරා මිනිසුන් කොට්ටාශයකි. ඔවුන් අප රටේ මෙන්ම ලොව අන් රටවලද මෙසේ වෙළද කටයුතු සිදුකල අතර ඔවුන් තම ජීවනොපාය සිදුකරගෙන තම ජිවිකාව ගෙවා දැම්මේ අප හෙළ ජාතියට මහත්සේ ගරුසරු කරගෙනය. ඔය අතර තුර අප රට ආක්රමනය කළ පර(නිවට) සුද්දා හට අප ජාතිය සතු වූ ගුනගරුක බවින් පිරිපුන් සදාචාර සම්පන්න සමාජය විනාශකිරීමට අවශ්ය විය. මේගැන වැඩිදුර තොරතුරු http://sinhalabuddhist.com/2012/02/helaya/ මාගේ ලිපිය කියවන්න. ඵහිදී ඔවුන් අප රට තුළ සිටි විවිධ ජන කොටස් අතර අරගල නිර්මානය කරන ලදි. මෙම ජන කොටස් අතර හෝ ඵකම ජාතියේ කුල අරගල හා ජාතීන් අතර ආගමික අරගල ඇතිකිරීම සුද්දා ඵදා මෙදා භාවිතා කරන උපක්රමයක් වන අතර ලෝකවාසී සියලූ රටවල් කලින් කලට මෙම උගුලට අසුවූ අතර අදද ඵය ක්රියාත්මකය. චෙච්නියාව කොසෝවෝ සියරාලියෝන් සහ ලිබියාව ඵයින් කීපයකි.
නිවට පර සුද්දා ඵදා සිට අද දක්වාම අප රට තුළ ඇතිවූ සියලූ ප්රශ්නවලට ෙඍජුවම හෝ වක්රව මැදිහත් වී ඇති අතර ඵම මැදිහත්වීම කිසි දිනක අප රටට හෝ සිංහල බෞද්ධ ජාතියට යහපතක් උදාවී නොමැති අතර ඵය අනාගතයේදී උවද ඵසේමය.
සුද්දාගේ දැලට අසුවු මෙම මුස්ලිම්වරු 1915 දී සිංහලයන් සමග ගැටුම් ඇතිකරගත් අතර සුදAධා ඵය ජාතිවාදයක් දක්වා වර්ධනය කලහ. ඵම කි්රයාවලිය තුල මුස්ලිම්වරු 900 දී පටන් හෙළයන් සමග ගොඩනගාගෙන තිබූ සබදතාවලින් ඈත්වු අතර ඔවුන් ස්වාධීනව නැගිසිටීමට උත්සාහ ගත්හ. ඵහි ප්රතිථලයක් ලෙස 1921 දී ශ්රී ලංකා මුස්ලිම්වරුන් ලෙස සියලූ මුස්ලිම් පුද්ගලයන් හැදින්විය යුතුය යන්න ප්රකාශයට පත්කරන ලදි. ඵතැන් පටන් මුස්ලිම්වරුන්ගේ කලකිරියාව යහපත් නොවු අතර 1920 න් පසුව මුස්ලිම්වරු යන ගරු නාමය භාවිතයට පවා නුසුදුසු තරමට ආත්මාර්ථකාමී විය. ඵතැන් පටන් ඵන මුස්ලිම්මුන් හම්බයන් ලෙස අප නාමකරනය කෙලෙමු.
සමස්ථයක් ලෙස ගත්විට මුස්ලිම් ක්රමයට පර සුද්දා අකමැති වුවද අප රට විනාශ කිරීමට ඔවුන් හම්බයන් අවියක් ලෙස යොදාගත් අතර ඵය අද සාර්ථක අවදියකට පැමින ඇති බව ඉතා සංවේගයෙන් වුවද කිව යුතුය. ඵම මගපෙන්වීම මත මෙම මුස්ලිම් ජනතාව පජාත සංකර හැත්තක් බවට පත්විය. අප රට තුළ ඉතා අහිංසකව ජිවත් වූ මොවුන් රටේ සෑම ප්රදේශයකම පදින්චි වීම(ඔවුන් පෙරදී ස්ථීර නවානැනක් ගැන නොසිතූ අතර හෙළයාගේ අවශ්යතා සපුරාලීමට මුල්තැන දී කටයුතු කරන ලදි) සෑම නගරයක්ම නියොජනය කිරීම සහ පල්ලි පැවැත්වීම ආරම්බ කරන ලදි.
ඉහත දැක්වෙන්නේ ලන්දේසි පාලන සමයේ අප රට තුල මුස්ලිම් ව්යාප්තියයි. ඵයින් පැහැදිගි වන්නේ අපහට පුරාවිද්යත්මක සහ ෙඵෙතිහාසික වටිනාකමකින්යත් සියලූම ප්රදේශයන් හම්බයන් ආක්රමනයකර ඇති බවයි. ඵය සිදුවුවේ කාගේ උවමනාවටද???
ප්රජාතන්ත්රර වාදයටත් වඩා බෞද්ධ බහුතරයක් අප රට තුළ පැවඅතීම ඔවුන්ට මෙසේ හැසිරීමට අවකාශ ලැබීමට තිබූ ප්රධාන හේතුවයි. ඵයින් උපරිම පළ නෙලූ මොවුන් පසුකාලීනව දේශපාළනට පිවිසෙන්නේ බෞද්ධ රටේ ඔවුන්ට කිසිම අඩුපාඩුවක් හෝ ප්රශ්නයක් දේශපාලනමය වශයෙන් නොතිබුන අවකාශයකදීය. ඵසේ පැමිනීමටද හැකිවූයේ බෞද්ධ චින්තනයක් අප රටේ දේශපාලන නායක්ත්ව තුල පැවැතීමයි. ඵම උතුම් බෞද්ධ චින්තනයට වැලිගසා අද රටේ තිරනාත්මක කොටසක් වීමට උත්සාහ දැරීමට අල්ලාහ් හුතාලගේ හැටිද???
ඔය අතර ලිබීයා නායකයා අප රටට පැමිනෙන්නේ ආජිතව පැවැති ලිබියාව ඉතා ඉක්මනින් සුරපුරයක් කළ වැදගත් නායකු ලෙසයි. ඵහිදී අප රටේ සියලූ ජනයාගේ ගෙෘරවය ඔහුට පුදකෙරුනේ ඵම රට ගොඩනැගූ මහත්මා ගති ඇති පුද්ගලයා ඔහු නිසාය. ඵහෙත් ඔහු අපේ ඇගට නොදැනෙන්නට කීවේ › ලංකාවද පුංච් ලිබියාක් කිරීමට උදවු කරන බවයි. ඵදා අපට ඵම කතාව අමුර්ථයක් බදු වූවේ ඔහු ලිබියාව සදහා කල වික්ක්රමය දුටු නිසාය. ඵහෙත් වූ අපට කල සෙතක් නැත. ඵදා සිට ආරම්බ වූයේ මුස්ලිම් ව්යාප්තීකරනය පමනී. ඔහු හීන් නූලෙන් කීදේ තේරුම් යන විට පෙරහැර ගොස් හමාරය. මෙහි ප්රතිඵලය වූවේ දිනෙන් දින මුස්ලිම් ජනගහනය අප රට තුළ ඉහල නගිද්දී සිංහල ජන ගහනයේ සාපේකAෂතාවය අඩුවීමය. ඵහිදී සියලූ සිංහලයන් පාලනය කිරීමට බෞදAධ විරොදීන් විවිධ උගුල් ඇටවීය.
ඵයින් කීපයක් නම් දරුවන් තුන්දෙනෙකුට පවුල සීමා කිරීම ඵය විවිධ ක්රම මගින් (ජනමාධ්ය) සමාජ සම්මත බවට පත්කිරීම විවිධ සටන්පාඨ ජනතාව අතර ප්රචලිත කිරීම(පුංචි පවුල රත්තරං) පුරුෂ වන්දීකරන සැත්කම(Vasectomy) සදහා රු.500.00 ක් සහ ස්ත්රී වන්දීකරන සැත්කම(LRT) සදහා රු.500.00 රජයේ රොහල් වලින් ලබාදීම සිංහල බහුතර ප්රදේශ වලින් හම්බයන් පාර්ලිමේනන්තුවට යෑම සහ ඔවුන්ට ඉතා වැදගත් කමක් ඇති අමාත්යංශ පිරිනැමීම දැක්විය හැකිය(තවමත් ක්රියාත්මකයි). මෙවැනි සාහසික ක්රියා රට තුළ ක්රියාත්මක කිරීමෙන් අප රටට වන බලපෑම ජනතාවට තේරුම්කර දීමට හෝ මෙම ක්රියාවන් බලරහිත කිරීමට ඵකළ අප රට කළ රාජ්ය නායකයන්ට බලකිරීමට හෝ පිරිසක් නොසටීම සහ ඵ්වා ක්රියාත්මක කිරීම අනුමත කල රාජ්ය ඉහල නිළධාරීන් කලූසුද්දන් වීම ජාතියේ අවාසනාවකි.
මුස්ලිම් ව්යාප්ති කරනය ඉවසා සිටියද මුස්ලිම් කරනය අප හෙළයන් ලෙස ඉවසිය යුතුද???? නැත. මන්දයත් ඵය අප ජාතියට සහ රටට ඉතා බරපල ලෙස දැනටමත් බලපා ඇති හා ඉදිරියේදී ඵය විශාල ලෙස බලපාන නිසාය.
අප විමසා සිටිය යුතු කරුණු කිපයකි.
බෞද්ධයින් කිසිවියකත් වෙනත් ආගමක් හෝ ආගමිකයන් විවේචනය(අපහස කිරීම) නොකරයි. කවමදාක හෝ අන්යාගමිකයන් බෞද්ධ දර්ශනය වැලද ගැන්වීම කර තිබේද? හෝ වක්රව උපක්රම යොදා තිබේද? වෙනත් ජාතීන් සිංහල ජාතිය සදහා බදවාගෙන තිබේද? වෙත් ජාතිකයෙක් හෝ ආගමිකයෙක් බෞද්ධ දර්ශනය වැලදගත් අවස්ථාවක ඵය ලොවටම කියාපෑමට ගියද? හෝ ඵම පුද්ගලයා හරහා පෙර විශ්වාස කළ ආගම ගැන වැරදි ප්රචාර ගෙන ගියද?
ඉහත සියලූ ප්රශන වලට පිලිතුර නැත යන්නය. තම දර්ශනය නිවැරදිනම් ඵහි නිවැරදි බව කියාපෑමට හෝ වර්නනා කිරීමට නොයා යුතු බව අප බෞද්ධ දර්ශනයේ අවධාරනය කරයි. ඵනිසා අප බෞද්ධයෝ කිසිදිනක ඵවැනි තත්වයට නොයනනේය. ඵයයි සත්ය.
ඵනම් ඉස්ලාම් ආගම ඇතුලූව අන්තගාමී මිත්යා ආගමිකයන් අප බෞද්ධ දර්ශනයට මෙතරම් නිග්රහ කරන්නේ ඇයි? ඵම දර්ශනය වැලදගන්නා සියලූදෙනා හට විරුද්දව කි්රයාත්මක කරන්නේ ඇයි?
උදාහරනය ලෙස වර්තමාන සමාජය ගැන අප මදක් සිතමු. අද නිවැරදිව නීතය කි්රයාත්මක කරන පොලිස් නිළධාරියකුට තම පාඩ්වේ රජකාරි කළ හැකිද? කප්පම් මුදල් හෝ ලාභ ප්රයෝජන නොගන්නා නිළධාරියකුට ආයතනයක සේවය කළ හැකිද? උත්තරීතර පර්ලිමේන්තුව තුළ නිවැරදිව කතාකරන ක්රියාකරන වැරදි දේට විරුද්ද වෙන මන්ත්රී අයෙකුට යහතින් ජනතාවට සේවය කළ හැකිද? නැත. අප සමාජය අද නිවැරදි අයෙකුට ඉඩ නැත. ඵවන් පුද්ගලයෙක් වෙතොත් ඔහුට නොකරන අපහසයක් නැත. ඔහුගේ පෙනෙන තරමට වරදක් නොවේනම් ඵවිට වරදක් නිර්මානය කිරීමට පවා පෙලබේ ඵ් සදහා මුදල් ලක්ෂ ගනන් වියදම් කිරීමට පවා ඉදිරිපත්වෙන අය ඕනෑ තරම් අය සමාජයේ ඇත. ඵහෙත් ඵ් අය තම දෙමවුපියන් හට රු.100.00 , 200.00ක් නොදෙන අය වෙති. මෙම සිතුවිලි සහ සමාජ ක්රමය සුද්දා උපක්රමසීලීව දේශපාලනය හරහා අප සමාජයට ඇතුලූකල විනාශ කාරී මානසික මතයන්ය.
බෞද්ධ දර්ශනයටද අද සිදුවී ඇත්තේ ඵයයි. ලොව ඇති ඵකම සත්ය ඵයයි. සියලූ ජාතීන් විවිධ මිත්යා දෘෂ්ඨික ආගම් ඇදහු විනිසුන් බුරුතු පිටින් අද බෞද්ධ දර්ශනය වැලදගනිමින් සත්ය අවබොධ කරගනිමින් සිටි. සියලූ විනිසුනිගේ ප්රශ්නවලට මානසික අසහන බවට සියලූම මානව ප්රශ්න වලට කොටින්ම කියනවානම් සියලූ සත්වයන්ගේ ප්රකෝටික ප්රශ්නයන්ගෙන් මිදීමට ඇති ඵකම මග බෞද්ධ දර්ශනය බව මිත්යා දෘෂ්ඨික ආගම් ඇදහු මිනිසුන්ගේ පිලිගැනීමයි. ඵබැවින් අද බටහිර පල්ලි විශාල ලෙස වැසි යමින් පවතින අතර පවතින පල්ලි වල පැවැත්මගැන විශාල සැකයක් ඇත. ඵම නිසා ඵම මිත්ය මතධාරී පුහු ආගමික නායකයෝ තම බලය අනසක ගිලිහියාම වලක්වාගැනීම සදහා විවිධ ක්රම භාවිතා කරන අතර ඵ් සදහා ඔවුන්ට ඔවුන්ගේ රාජ්ය අනුග්රහයද නොඅඩුව ලැබේ. ඵම උපක්රම වලට අප ඵදත් අදත් අසුවන්නේ ඔවුන්ගේ සැබැ සවරූපය හදුනාගැනීමට අපොසත් නිසාම නොවේ. අප රටෙහි ඇති දුගී බව වැඩිදියුනු කර අප රටෙහි තිබූ සවයන්පෝෂිත තත්වය විනාශකර අගාදයට ඇදදමා ඔවුන් අපට උදව් කිරීමට ඉදිරිපත් වන්නේ අපට ඇති ආදරයකට නොවනබව අප සියලූදෙනා තෙරුම්ගත යුතුය.
ඵයට ඵක් උදාහරනයක් නම් රිකී මාටින්් නම් වු ගායන සිල්පියා යනු අද ලෝකයේ වැඩියෙන්ම ප්රසංගයක් සදහා මුදල් අය කරනා ශිල්පියාය. ලංකා මුදලින් රුපියල් ලක්ෂ සියයක් ඔහු ඵක් ප්රසංගයක් සදහා අය කරනු ලබයි. ඔහුගේ ගෙදරද විශාල බුද්ධ ප්රතිමාක් වැඩම කරවාගෙන වන්දනා කරයි. ඵවන් වු කාල වකවානුවක රු.1000.00 ට රු.2000.00 ට රට ජාතිය මේ මාතෘභූමිය බෞද්ධ දර්ශනය පාවාදෙන්නට අප සමහරුන් යොමුවී ඇත. මෙයට ප්රධාන හේතුව නම් අප රට වෙලාගෙන ඇති දුප්පත් කම සහ බෞද්ධ දර්ශනයේ ප්රධාන දර්ශකයක් වන බුද්ධියෙන් විචාරා යම්කිසි දෙයක් විශවාස කිරීමේන් ජනයා ඇත් වීමයි. ඵම තත්වය අද රටේ විශාල ප්රවනතාවයකින් පවතින අතර මහනුවර- මඩවල මතුගම අනුරාධපුර අක්කරේපත්තු ගම්පල වැනි ප්රදේශවල බරපතල ආකාරයෙන් සිදුවේ.
අද අප සිංහල බෞද්ධ යුවතියන් රත්තරන් මාලයකට අලූත්පන්නයේ අගපසග පේනා ඇදුමකට නවීන පන්නයේ සුවද විලවුන් කුප්පියකට ප්රනීත ආහාර යැයි කියාගන්නා රයිස් ඵකක් ගැරොප්පුවෙන් කන්නට අරන්දුන් පලියට රු.1000.00 , 2000.00 අතමිට මෙලවු පලියට සිංහල ජාතිය බෞද්ධකම පවාදී හම්බයෙක් සමග යෑමට තරම් සිත දුර්වල වී ඇත. දරුවන් දෙමවු පියන්ට කොතෙකුත් නොසැලකුවද දෙමවුපියන් තම දරුවන්ට කරන්නට හැකි සියලූමදේ කළහැකි උපරිම මට්ටමිකින් ඉටුකරන බව අප කවුරුත් දනී. තම දියනිගේ කරට රන් මාලයක් දැමීමට ඇගිලිගනිමින් මුදල් ඵක්රැස් කරන්නේ ඉතාමත් නොඉවසිල්ලෙන් බව අමතක කළ යුතුද? ඵය ඉටුකිරීමට නොහැකිවීනම් ඵය උතුරායන ආර්ථීක ප්රශ්නවල ප්රතිථලයක් වන අතර ඵය තම දෙමාපියන්හට රාගත නොහැකි වෙදනාවක් බව අමතක නොකරන්න. ඔබ හම්බයෙක් සමග ජිවිතය ආරම්බ කිරීමට යන ගමන වැරදි බව දැන දැනත් ඔබේ ජිවිතයට සුභ පත්නේ හදවතිනමය සහ විරුද්ධ වුවත් ඔබ පෙරලා අසන බටහිර ලිබරල්වාදී ප්රශ්න වලදී ඔවුන් නිරුත්තරවන නිසාය. දැනට ඇති දත්ත වලට අනුව මහනුවර ප්රදේශයේ පමනක් වසරකට 3000 ක් පමන සිංහල බෞද්ධයන් ඉස්ලාම් ආගම වැලද ලනී. ඵනම් ඵය දිනකට 8 දෙනෙකුට වඩා වැඩිය.
අද අප සිංහල බෞද්ධ යුවතියන් රත්තරන් මාලයකට අලූත්පන්නයේ අගපසග පේනා ඇදුමකට නවීන පන්නයේ සුවද විලවුන් කුප්පියකට ප්රනීත ආහාර යැයි කියාගන්නා රයිස් ඵකක් ගැරොප්පුවෙන් කන්නට අරන්දුන් පලියට රු.1000.00 , 2000.00 අතමිට මෙලවු පලියට සිංහල ජාතිය බෞද්ධකම පවාදී හම්බයෙක් සමග යෑමට තරම් සිත දුර්වල වී ඇත. දරුවන් දෙමවු පියන්ට කොතෙකුත් නොසැලකුවද දෙමවුපියන් තම දරුවන්ට කරන්නට හැකි සියලූමදේ කළහැකි උපරිම මට්ටමිකින් ඉටුකරන බව අප කවුරුත් දනී. තම දියනිගේ කරට රන් මාලයක් දැමීමට ඇගිලිගනිමින් මුදල් ඵක්රැස් කරන්නේ ඉතාමත් නොඉවසිල්ලෙන් බව අමතක කළ යුතුද? ඵය ඉටුකිරීමට නොහැකිවීනම් ඵය උතුරායන ආර්ථීක ප්රශ්නවල ප්රතිථලයක් වන අතර ඵය තම දෙමාපියන්හට රාගත නොහැකි වෙදනාවක් බව අමතක නොකරන්න. ඔබ හම්බයෙක් සමග ජිවිතය ආරම්බ කිරීමට යන ගමන වැරදි බව දැන දැනත් ඔබේ ජිවිතයට සුභ පත්නේ හදවතිනමය සහ විරුද්ධ වුවත් ඔබ පෙරලා අසන බටහිර ලිබරල්වාදී ප්රශ්න වලදී ඔවුන් නිරුත්තරවන නිසාය. දැනට ඇති දත්ත වලට අනුව මහනුවර ප්රදේශයේ පමනක් වසරකට 3000 ක් පමන සිංහල බෞද්ධයන් ඉස්ලාම් ආගම වැලද ලනී. ඵනම් ඵය දිනකට 8 දෙනෙකුට වඩා වැඩිය.
අනුරාධපුරයේ තත්වය මිට වෙනස්ය. මුස්ලිම් කන්තාවක් විවාහ කරන්නා අතර හම්බයෝ කරනුයේ සිංහල අහිංසක කෙල්ලන් රවටා ඔවුන්ද විවාහ කරගන්නා අතර ටික කලකින් විද්ශ ගතකරයි. විශේෂ කාරනය නම් ඔවුන් දරුවන් හැදීම සිදුකරන්නේ මුස්ලිම් කාන්තාවගෙන් පමනක් වීමය. ඵයින් මෙම මුස්ලිම් වරුන්ගේ නිරුවත පෙනේ. ඔවවුන් උත්සාහ කරනුයේ සිංහල කාන්තාවන් විවාහකරගැනීමෙන් භූමිය අත්පත්කර ගැනීම සහ සිංහල ජාතිය විනාශ කිරීම පමනක් බවත්ය. ඵය තේරුම් ගැනීමට අප හෙළ මැනිකෙලාට නොහැකිවීම ජාතියේ අවාසනාවකි.
මා මුලින් සදහන් කරනලද ආකාරයට අනුව මුස්ලිම්කරනය විවිධ රුපයන්ගෙන් ක්රියාත්මක වේ. ඉහත දැක්වුවේ බහුල ප්රවනතා වන අතර තවත් බැරෑරුම් කොටස් ගනනාවකින් යුක්ත වේ.
ඔබ මේ පාපතර චිවරධාරියා ගැන දන්නවාද? (බොහෝ විට මුදල් ගෙවා යොදා ගන්නා මුස්ලීම් කෙනෙක් විය හැකියි) ඔහු කියන ආකාරයට අවු.35 ක් මහනදම් පිරූ නමුත් සත්ය සොගැනීමට නොහැකිවී ඔහු ස්ලාම් මිත්යා ආගම වැලදගත් බවයි. බෞද්ධ දර්ශනයේ පෙන්නාදෙන පරිදී මෙම නිවන ඵහෙමත්නැත්නම් මාර්පලයකට පැමිනීමට පවා ලෙහෙසිනොවේ. ඵ් සදහා මනස දියුනු කල යුතුය. චතුරිර්යය ශක්තිය අවබෝද කරගැනීම නොව වැස්සක් ඇතිවන්නේ කේසේද යන්න(මා ජල චක්රය විස්තර නොකරමි) නොදන්නා මොහු වැනි අයෙකුට නිවන ගැන කවර කතාද? මොහු කියන්නේ වැස්ස හිරු ඵලිය ගහ කොළ සතාසිවුපාවා අල්ලාහ් දෙව්යන් මැවු බවයි.
සල්ලිවලට යටවී තම සිංහල කම බෞද්ධ දර්ශනය පවාදුන් තවත් පාපතරයෙක් ගම්පල ප්රදේශයෙන් ඵලියට ආවේය. මොහුද සිංහල බෞද්ධ අයෙක් වන අතර මුදල් වලට රට ජාතිය පාවාදුන් පාපතරයකි. මොහුගේ ප්රධාන තරක වනුයේ තථාගතයානන් වහන්සේ ඌරු මස් වැලදූ බව ති්රපිටකයේ ඇත යන්නය.බෞද්ධ දර්ශනයේ තථාගතයානන් වහන්සේ යමෙක් කියු පමනින් ඵය නොපිලිගන්න යැයි විවිධ අවස්ථාවල දේශනා කර ඇත. ඵය නුවනින් දැක ඵයින් සැනසීම ලැබේනම් අනුගමනය කරන්න. ඵයයි බුද්ධ දේශනය. සුකර මද්දව පිලිබදව අටුආචාරීන් වහන්සේලාගේ සදහන කෙසේවෙතත් ඵය අප නුවනින් විමසිය යුතුය. ඵදා පමනක් නොව අදටත් සුකර මද්දව ලෙස හදුන්වන ආහර වර්ග රාශියක් ඉන්දියාවේ සහ නේපාලයේ භාවිතාවේ. තවද ඵම රට වල මෙය( සුකර මද්දව) බඩේ අමාරුවට ලබාදෙන ගෘහස්ථ පිලිගත් ඖෂධීය ආහාරයකි. අද සමාජයේ පවා ඌරු මස් රාත්රී ආහාරයට නොගන්නා අතර කු=ඩා ළමුන්හට ලබානොදෙයි. මන්දයත් ඵම මස් බඩේ අජීර්න තත්වයන් ඇතිකරන නිසාය. වෙදකම අදටවඩා දියුනු තැනක තීබූ ඵම යුගයේ තථාගතයානන් වහන්සේගේ කුසේ අමාරුව පිළිබදව දැනදැනත් සෝවහන්වී සිටි චුන්ද කර්මාර පුත්රයානන් ඌරු මස් දානය ලෙස තථාගතයානන් වහන්සේට පුජා කරයිද? තථාගතයානන් වහන්සේ පිරිනිවන්පෑමෙන් වසර 400ට පසු මෙම අටුවාව ග්රන්තාරූඩ කෙරුන නිසාත් සුකර මද්දව යන නමින් විවිධ ආහර හා ඖෂද ප්රමානයක් පැවතීමත් ඵම අවදියේදී සන්නිවේදන හැකියාවේ තිබූ දුර්වලතා නිසාත් සුකර මද්දව යනු බාල නොවූත් මහලූ නොවූත් ඌරකුගේ මස් යැයි සදහන් වී තිබීම විස්වාස කිරීමට තරම් අප අඥඥාන නොවෙමු.
මෙම පාපතරයා තථාගතයානන් වහන්සේට සහ බෞද්ධ දර්ශනයට කරන තවත් අපහසයක් නම් සදකඩ පහනින් ගවයා ඉවත්කරේ ඵවක පැවැති ස්ලාමික් බලපෑම් නිසා යන්නය. මුස්ලිම් වරුන්හට ආගමික හෝ රාජ්ය හෝ දේශපාලනමය වශයෙන් යම්කිසි හෝ බලපෑමක් පැවති රජු හෝ රජය(දැන්) වෙත දැක්වීමට අවස්ථාවක් තිබුනි නම් ඵ් මෑත වසර 100ක කාලයකදී පමනි. ඵදවස පැවැති ඵ් හෙළ ස්වරීය රජ වරුන් හට ඵම බලපෑම මෙම පාහර මට්ටයන් කරානම් අද ඵකදු තම්බියෙක්වත් අප රට තුළ ඉතුරු නොතරනු ඇත. ඵහෙත් මෙම හම්බයෝ ඵදා පාඩුවේ සංහලයන්ගේ ඕනෑ ඵපා කම් සලසා දෙමින් ගැත්තන්සේ දනින්වැටී සිටි පාක්කිඩයන්ය. ඵය මේ පාපතරයා දන්නා නමුත් මුදල්වලට තන්හාවෙන් තම රට ජාතිය පාවාදෙන මජරයකි.
2010 ජුනි 23 වන දින සුගතදාස ක්රීඩාගනයේ දහම තුලින් සාමය ලෙස වෛද්ය සාකීර් නාඊක් ගේ ප්රධානත්වයෙන් දේශනයක් පැවැත්වී ඇත. මොහු මෙම දේශනය තුලදී අල්ලා දෙවියන් අදහන්නේ නැති මිනිසුන් අදේව වාදීන් හෙත් නාසතිවාදීන් ලෙස නම් කර ඇති අතර ලොකයේ මෙතෙක් සොයාගෙන ඇති සියලූදේ ඔවුනගේ කුරානයේ සදහන්වී ඇති බවත් ලොව සියලූ මිනිසුන්හට ඇති ඵකම ගැලවුම ස්ලිම් ආගම බවත් අවදාරනය කරයි. මෙහි ඔහු විසින් විවිධ කරුනු සාදාරනීය කරනය සදහා විශාල ඵහෙත් මොඩ තර්ක රාශියක් ගෙනහැරපාන අතර ඵ් සියල්ල සදහන් කිරීමට නොයන අතර ගව මස් ආහාරයට සුදුසුය, ඵනම් ඵය අල්ලා දෙවියන් විසින් අනුමත කරන හේතුව ගෙනහැර දක්වමි.
ඔහු කියනුයේ වස්සාගෙන් ඔබට ඉගෙන ගතහැකිදෑ බොහෝය. අපි ඔබට බීමට ඇගේ උදරයෙන් පානයක් ලබා දෙමි. ඵම පානය නිකුත්වන්නේ සංකලනයන් දෙකක් නිසාය. ඵ් රුදිරය හා බඩවැල්ය. කිරි පානය කිරීමට සුදුසු බීමකි.
ඵම පනිවිඩයෙම සදහන් ( සුරහ් අල්-මුමිනුත් 23 -21) වස්සාගෙන් ඔබට ඉගෙන ගතහැකිදෑ බොහෝයි.අපි ඇගේ උදරයෙන් බීමට පාබයක් ලබාදෙමි. කිරි ඵය ඔබට අවශ්ය පිරිසිදු පානයකි.
ඵමෙන්ම වස්සාගෙන් ඔබට බොහෝ ප්රයෝජන තිඛෙන අතර ඵම මාංශ ඔබට අන්භව කල හැකිය.
වසර 1400ට පෙර කුරානයේ අල්ලා දෙව්යන් සටහන් කෙරු බව මෙම පාපතරයා කියයි. ඔහුගේ තර්කය කිරි බොන නිසා ගවයාගේ මස් කෑමට සුදුසු බවයි. බීමට කිරි දුන් පමනින් කපාගෙන කෑමත් සුදුසුද? ඔහුගේ තර්කයට අනුව බීමට(පොෂනයට) කිරි ලබාදෙන සියල්ලගේ මස් කෑ යුතුද? ඵහෙනම් මොවුන් තම මවගේ මස්ද කෑම අනුමත කරයි…..???? මෙවැනි මොඩ තර්ක 1000ට අදික ප්රමානයක් මෙම පැය 2ට ආසන්න ආසන්න කාලය තුළ මොහු යොදාගෙන ඇත.
මෙහි බරපල අනෙක් කාරය නම් මෙම මගඩියට සිංහල කිපදෙනෙකු සහබාගී වී ඇති අතර දේශනය සිංහල හඩකවන ලද ෘඪෘ ඵකක් ලෙස හිතවත් සිංහලයන් අතර නොමිලේ ඛෙදාහැරීමයි.
මුස්ලිම්කරනයේ තවත් බරපතල තත්වයක් නම් සිගිරිය හා අප ජාතික ධජය ඔවුන්ගේ වෙබ් අඩවියක ප්රධාන රූපිත පටය(Main Banner) ලෙස යොදාගෙන තිබීමයි.
ධාතුසේන රජතුමාව මරා ඔටුන්න ගන්නා කාෂ්යප කුමරු රජ වෙන (ක්රි:ව:477) අතර තම මලනුවන්ගෙන් බේරීම සදහා පලාවිත් මෙම සිගිරිය තනවාගන්නා බව අප කවුරුත් දන්නා ඉතිහාසයයි. මෙම උත්තරීතර ස්ථානය ලොව පුදුම හතෙන් ඵකක් බවට පත්වන්නේ ඵහි ඇති විශමයජනක නිර්මාණය නිසාය. ඵම රජතුමාගෙන් පසු මෙම ස්ථානය බෞද්ධ පන්සලක් ලෙස බාවිතයට පැවතුන බව අප දනී සහ අද වන විටත් බෞද්ධයන්ගේ අතිමහත් ගෙෘරවයට පාත්රවී ඇති වන්දනාමාන කරන ස්ථානයකි. ඵවගේම අප සිංහල ප්රවුඩ ඉතිහාසය මවාපාන සහ අප හෙළ ඉංජිනේරු තාක්ෂනය විදහාපාන විශිෂ්ඨ නිර්මානයකි. ඵනම් ඵවැනි පරම අයිතියක් ඇති උතුම් සිගිරියේ රූපරාමු හම්බයන්හට තම පුහු මිත්යා ආගම පැතිරවීම සදහා යොදාගන්නා පහත්පෙලේ වේබ් පිටුවලට යොදාගැනීමට අප ඉඩදිය යුතුද? මෙයින් වන්නේ අප ප්රවුඩ ඉතිහාසයට නිග්රහ කිරීමක් නොවේද?
අනෙක් කාරනය නම් සිංහලමුස්ලිම්ස් ලෙස යොදාගෙන තිබීමයි. ඉහත දක්වා ඇති පාපතරයන් කිහිපදෙනෙක් සුන්නත් කර ජටාවක්දමාගෙන රැවුල මට්ටයෙකුසේ වවාගත් පමනින් ඔවුන්ට මෙවැනි නාමයන් පටබැදිය හැකිද? අප සිංහල ප්රවුඩ අතීත සලකුනු මෙලෙස මට්ටයන් හට යොදාගැනීමට අප ඉඩදිය යුතුද? මෙයින් ඔවුන් බලාපොරොත්තුවන කරුනු කීපයකි. ඔවුන්ගේ පාසල් පෙළපොතේ ඉගැන්වෙන අප පෙර රජවරුන් හට මට්ට උපදේශන වරු සිටියා යන්නට යම් සාක්ෂියක් අනාගතයේදී ඵකතුකර ගැනීම සිංහල මිනිසුන් තුළ යම් නම්යසීලී සිතුවිලි ඇතිකර ගන්වීම ආදිය සැලකිය හැක.
හම්බයන් රිසිසේ ඔවුන්ගේ ව්යාප්තිවාදය අප රට තුළ කරගෙන යයි. ඵ් සදහා ඔවුන් අප රට තුළ ඇති ප්රජාතන්ත්රවාදය ප්රයොජනයට ගන්නා අතර බහුතර සිංහල බෞද්ධ රට තුළ ඇති නිදහස වැරදි ලෙස යොදාගනී. ඵම නිදහස යම් අයුරකින් හෝ ඇහිරීයාමක් දුටුවිට මොවුන් හැසිරෙන්නේ බල්ලන්ටත් වඩා පහත් තිරිසන් ලෙසය. ඵය අපට දබුල්ල හා කූරගල පන්සල ආදී ස්ථාන වලදී හටගත් තත්වයන්ගෙන් මනාව අවබෝධ කරගත හැක. ඵහෙත් ඵම නිදහස අප හට ඔවුන්ගේ බහුතර බලයක් තිඛෙන රටවල තිබේද? ඵ් සදහා අපට අරගල කළ හැකිද???? අප රට ආගමික හා දේපල වශයෙන්ද අත්පත්කරගන්නට හදන මේ මට්ටයන් කියන්නේ අප ඵසේ නොකරන අතර ඵම රට වලට බලපෑම් කිරීමට තමන්ට නොහැකි බවයි. ඵය සත්යයක් නොවේ. මෙම මට්ටයන් ක්රියාත්මක වන්නේ විදේශීය නායක්ත්ව උඩය. අප හට ඵම රට වලට ඵදිනදා භාවිතය සදහි බෞද්ධ පොතක් බුදුපිලිමයක් බෞද්ධ පින්තූරයක් වත් රැගෙනයා නොහැක.
අද අප මිනිසා කරනුයේ මුස්ලිම් පාපතරයන් හට ආවඩන ඵකයි(දිලිදුකම හා නොදැණුවත්කම නිසා). බහුතරයක් නොමැති ප්රදේශවල මෙම හම්බයන්ගේ හැසිරීම සිතාගතනොහැකි මිත්ත්රශීලිීයය. උදවු පදවු ඵක කුසේ උපන්නාටත් වඩාය. හැමදෙම අනුනගෙන් ගෙන සැනසීමට රුසි අප සිංහලයන්ට මෙවැනි තත්වයන් ඉහේ පිපි මල් වැනිය. ඵවැනි තාවකාලික ප්රයෝජන හමුවේ අවුරුදු දහස් ගනනක් රැකගෙනආ සදාචාරය සංස්කෘතිය පවාදෙති. ඵහෙත් ඔවුන්ගේ බහුතරයක් සිටින ප්රදේශවල තත්වය බරපතලය. කල්මුනේ අක්කරෙපත්තු වල තත්වය මීට කදිම නිදසුනකි. ඵම ප්රදේශවල සිංහල හෝ ද්රවිඩ මිනිසුන්හට අබමල්රේනුවක ඉඩක් නැත. ඵම ප්රදේශවල සිවිල් නීතියක් නැත. පසුගිය දිනක සමන්තුරේ රජයේ රෝහලක බුදුපිගිමයක් තැන්පත් කිරීමට සුදානම් කළ අවස්ථාව කදිම නිදසුනකි. ප්රදේශයේ හම්බයන් තම නායකයන් සමග රෝහලට ආවේ යුද්ධය ප්රකාශකරමිනි. අවසානයේ මුස්ලිම් විරොදය මැද ඵය නවතාදැමීමට බලධාරීන් කටයුතු කලේය. දනට වසර 20ට පෙර මෙම නගර වල බහුතර බලය දෙමළ ජනතාව සතුවිය. ඵහෙත් අද දෙමළ තරුනයකුට නිදහසේ ඵම ප්රදේශ වල හැසිරිය නොහැක. ඵදා පූසාරින් වරු කීදේ නොතකා වැඩි මුදල් තන්හාවට තම ඉඩකඩම් විකුනූ පාපතරයන්හට අද කර වරදේ තරම තේරේ. ඵහෙත් කළහැකි යෙක් නොමැත. ඔවුන්ගේ සියලූ කි්රයාවන්හට දේශපාලන රැකවර්න ඕනෑතරම් ලැබේ.
අද අප මිනිසා කරනුයේ මුස්ලිම් පාපතරයන් හට ආවඩන ඵකයි(දිලිදුකම හා නොදැණුවත්කම නිසා). බහුතරයක් නොමැති ප්රදේශවල මෙම හම්බයන්ගේ හැසිරීම සිතාගතනොහැකි මිත්ත්රශීලිීයය. උදවු පදවු ඵක කුසේ උපන්නාටත් වඩාය. හැමදෙම අනුනගෙන් ගෙන සැනසීමට රුසි අප සිංහලයන්ට මෙවැනි තත්වයන් ඉහේ පිපි මල් වැනිය. ඵවැනි තාවකාලික ප්රයෝජන හමුවේ අවුරුදු දහස් ගනනක් රැකගෙනආ සදාචාරය සංස්කෘතිය පවාදෙති. ඵහෙත් ඔවුන්ගේ බහුතරයක් සිටින ප්රදේශවල තත්වය බරපතලය. කල්මුනේ අක්කරෙපත්තු වල තත්වය මීට කදිම නිදසුනකි. ඵම ප්රදේශවල සිංහල හෝ ද්රවිඩ මිනිසුන්හට අබමල්රේනුවක ඉඩක් නැත. ඵම ප්රදේශවල සිවිල් නීතියක් නැත. පසුගිය දිනක සමන්තුරේ රජයේ රෝහලක බුදුපිගිමයක් තැන්පත් කිරීමට සුදානම් කළ අවස්ථාව කදිම නිදසුනකි. ප්රදේශයේ හම්බයන් තම නායකයන් සමග රෝහලට ආවේ යුද්ධය ප්රකාශකරමිනි. අවසානයේ මුස්ලිම් විරොදය මැද ඵය නවතාදැමීමට බලධාරීන් කටයුතු කලේය. දනට වසර 20ට පෙර මෙම නගර වල බහුතර බලය දෙමළ ජනතාව සතුවිය. ඵහෙත් අද දෙමළ තරුනයකුට නිදහසේ ඵම ප්රදේශ වල හැසිරිය නොහැක. ඵදා පූසාරින් වරු කීදේ නොතකා වැඩි මුදල් තන්හාවට තම ඉඩකඩම් විකුනූ පාපතරයන්හට අද කර වරදේ තරම තේරේ. ඵහෙත් කළහැකි යෙක් නොමැත. ඔවුන්ගේ සියලූ කි්රයාවන්හට දේශපාලන රැකවර්න ඕනෑතරම් ලැබේ.
වර්ෂ 664 දී ඉන්දියාවට පහරදුන් මෙම මුස්ලිම්මුන් අප හදවත බදු නාලන්දා බෞද්ධ විශ්ව විද්යාලය ගිනිතබා විනාශ කරන ලදි. ඵහිදී විනාශවුයේ අප බෞද්ධ දර්ශනයේ මුලාස්ර පමනක් නොව සියලූ ලෝක වාසීන්ට වැදගත්වන වෛද්ය ක්රම ගණික විද්යා ඥානයයන් ඇතුලු විවිධ කේෂත්රයන්ට අදාල දැණුම් සම්බාරයකි. මසකට වඩා කාලයක් දැවුනේ සියලූ ලෝකවාසින්හට හිමිව තිබූ දැණුම් සම්බාරයන් යලි කිසිදිනක මෙලොවට නොලැඛෙන ලෙසය. ඵසේ කළ හම්බයන් අද අප රට තුළ ලිබියාවක් තනන්නට යන්නේ ලොකයේ බෞද්ධ දර්ශනයේ ආරකරෂකයා වන සිංහලයාව විනාශ කරමිනි. ඵයට බටහිරයන්ද උල්පන්දම් දෙන්නේ අප ඔවුන්ටද ගැති නොවී අපගේ ප්රශ්න ව්සදා ගන්නා නිසාය. පජාත ඉන්දියාවේ පකිස්තානය ගොනැගූ ලෙස පක්ෂපාතී හම්බ රටක් අප රට තුලද ගොඩනැගීමටය.
ඵයට පජාත ඉන්දියාව ඉඩ දුන්නද අප හෙළයන් ඵයට ඉඩ නොතබන බව අවදාරනය කල යුතු කරුනක්වේ. |
මෙම සියලූ තිරිසන් වැඩ කිරීමට ඉඩදී අප බලා සිටිය යුතුද???? සිංහල බෞද්ධ අප සියලූදෙනා ඵකාවන්ව ඵක්වී මෙම පාහර මුස්ලිම්කරනය ට විරුද්ධව නැගීසිටිය යුතුය. ඵසේ නොවුනහොත් මේ හෙළ දෙරන තව අවුරුදු 30න් පසු සම්පූන්නයෙන්ම හම්බයන් සතුවනු ඇත. ඵදාට යම් සිංහලයෙක් වෙතොත් ඔහු බටහිර කි්රස්තියානි දේව ගැත්තෙකු වනු ඇත. ඵය වැලැක්වීමට නම් අප සියලූදෙනා යතාර්ථය තේරුම්ගෙන සිංහල බෞද්ධ කමට ගරු කර රට බේරාගැනීමට කැපවිය යුතුය. සිදුවන හානිය අප සමාජ ගතකර මේ වියසනයෙන් අත්මිදීමට ජනතාව තුළ ශක්තිය ගොඩනැගිය යුතුය. ඵහෙත් අප හෙළ මුතුන්මිත්තන් මේ රටේ ඉතා නිදහසේ තම සංස්කෘතිය සදාචාර ගතිපැවැතුම් සමග ගතගකලාසේ ඉදිරියටත් සිටිනවාද??? ඵසේ නැත්නම් හම්බයන් ඉදිරියේ නගුට වනන බල්ලන්සේ පජාතවී සිටිනවාද??? අනාගත පරපුරට ඵසේ ඉන්නට මාර්ගය පාදනවාද??? යන්න තිරනය කිරීමට කාලයක් නොමැත. ඵකාවන්ව ඵක්වි අප රට බේරා ගැනිමට පෙලගැසිය යුතුය.
ඵ් සදහා අප නිවැරදි තීරනගෙන කටයුතු කළ යුතුය. උත්තරිතර ආයතන තුළ බෞද්ධ බලය වැඩිකල යුතුය. දේශමාමකයින්යැයි කියාගෙන හෙළ බෞද්ධයන්ගේ මනාපයෙන් පාර්ලිමේන්තුවට ඵන බහුතරයක් පසුව හැසිරෙන්නේ අන්ධයන් ලෙසය. ඵමනිසා අප සියලූදෙනාට ඉතා විශාල වගකීමක් ඇත. ඵය කි්රයාත්මක කළ යුතුය. අප සියලූදෙනා ඵක්ව හෙළයන්ගේ ඇස් පෑදිය යුතුය. ඵම කර්තව්යය ඔබත් අදම ආරම්බ කරන්න.
හරිස්චන්ද්ර බන්ඩාර
The Religion of Peace - making a difference in Africa
ස්ලාම් ආගමට අවනත නොවු අප්රිකානු වැසියන් පිරිසක් ඝාතනය කරයි. මෙය l=rdkfha 48'29 ට අනුව සිදුකර ඇති අතර මෙවැනි තත්වයක් අප රට ;=,
අතිවීමට ඇත්තේ තවත් ටික කාලයකි. ඵමනිසා අප මෙයට විරැද්ධව නැගීසිටිය hq;=h
මුස්ලිම් වර්ධනය බහුතරවීම වැලැක්වීමට ඔබ දායක විය hq;=h ඵසේ නොවුන හොත් අප බෞද්ධයන්හට මෙම තත්වය 2030දී පමන මුහුණ දීමට සිදුවනු ඇත.
මෙයට විරැද්ධ වෙමු
ReplyDelete