2005ට පෙර මේ රටේ ජනතාවගේ චිත්ත සන්තානයන් තුළ
මැවී තිබුණු ප්රතිරූපය වූයේ මහින්ද රාජපක්ෂ යනු සිංහලේ දියසේන කුමාරයා
බවයි; බාගවිට දැනටත් එය එසේ ම විය හැකි ය. මහින්ද බලයට පත්ව පළමු ධූර කාල
සීමාව තුළ, එනම් පළමු වසර පහ තුළ හදපත්ලෙන් ම සිංහල බෞද්ධයෙකු සේ ක්රියා කළ
බව අවිවාදිතය. එකල සියලු මීසම් තුළ කතාබහ කෙරුණේ මහින්ද යනු උග්ර
මූලධර්මවාදී සිංහල බෞද්ධයෙකු බවය. මොහු යටතේ කිසිඳු දිනෙක මුස්ලිම් පල්ලියට
හෝ කතෝලික පල්ලියට හෝ කිතුණු දේව සභාවට නැඟී සිටීමට නොහැකි වනු ඇතැයි
සියල්ලෝ ම සිතූහ. නමුත්, එය එසේ නොවන වග පැහැදිලිව පෙනෙන්නේ අන් කවර කලකටත්
වඩා මේ රටේ මුස්ලිම් බල ව්යා්ප්තියත්, කතෝලක මූලධර්මවාදයත් උඩු දුවා ඇති
අන්දම මනා ව විමර්ශනය කරන විටය. දෙවෙනි ධූර කාලය තුළ මහින්ද කණපිට ගැහුණේ
ය.
එනයින් සලකා බලන විට මහින්ද රාජපක්ෂ යනු, අනගාරික ධර්මපාල වැනි සිංහල බෞද්ධ විමුක්තිකාමීන් විසින් හඳුන්වා දුන් ඉනා බේත් දෙන චරිතයක් පමණි. මහින්දව බලයට පත්කර ගැනීමට සංඝරත්නය කෑදර වූවාක් මෙන්, මහින්ද හරහා ශීරන්තිව බලයට පත්කර ගැනීමට කතෝලික සභාවත් පොරකෑහ. මහින්ද බලයට පත්වීමෙන් බෞද්ධ බලය ඉස්මතු වනු ඇතැයි සිංහල බෞද්ධයෝ සිතූ මුත්, තත්ය වශයෙන් ම සිදු ඇත්තේ ශිරන්ති බලයට පත්වීමය. සරලව කියන්නේ නම් ශිරන්ති විසින් මහින්දව කිසිල්ල අස්සේ සම්පයියක් මෙන් රඳවා ගෙන සිටී. සර්ව සාධාරණ සත්යය නම් රජ වී ඇත්තේ බෞද්ධ බලය නො ව, කතෝලික බලය යි. යුද්ධය අහවර වනවාත් සමගම පිවිතුරු යැයි කියන ලෞකික පාප් සංස්ථාවෙන් කාඩිනල් නමින් ලංකාවටත් කෑල්ලක් කඩා ගන්නේ එකී කතෝලික බල ව්යා ප්තියේ ජයග්රහණය හේතු කොටගෙනය.
ඇත්තටම ලංකාවට කාඩිනල් තනතුරක් ලැබීමෙන් ඵලක් සිදු වේ ද? නැත; කිසිසේත් ම නැත. කාඩිනල් වග කියන්නේ පාප් සංස්ථාවට හෙවත්, වතිකානුවට විනා කිසිසේත්ම ලංකාවට නොවේ. ඒ නිසා කාඩිනල් මොන ජහජරා වැඩේ කළත්, ඔහුට ගැළවීමට ඇති එකම මාර්ගය වතිකානුවේ පිහිටය. එහෙත්, සිංහල බෞද්ධ භික්ෂූහු වගකියන්නේ ලංකාවටය. එය නොදත්, ඇතැමුන් සිංහල බෞද්ධයෝ කාඩිනල්ට වැඳ සඟරුවනට ගරහන්නේ නියම ක්රිස්තියානීන්ගේ සිත්හි උපහාසය දනවමිනි. කෙසේ වෙතත් ඒ කතා මේ කතා පැත්තකින් තබමු.
දැන් දැන් කාඩිනල්ගේත්, ශිරන්තිගේත් පෙම් හබය හිනි පෙත්තටම නැඟී ඇත. මේ දෙදෙන එක් ව දැන් කොහෙන්දෝ "ධාතු" යැයි කියා ගන්නා මොනවදෝ වැඩම කරති. මෙරට කතෝලික බැතිමත්හු මේවා පසුපස දුවන්නේ ඇත්ත නැත්ත අවබෝධයෙන්දැයි විමසිය යුතුය. අප දන්නා තරමින් නම් “ධාතු” යනු බෞද්ධ වචනයකි. එය ජේසුස් වහන්සේගේ දහමට හෝ හින්දු දර්ශනයට හෝ ඉස්ලාම් මූලධර්මවාදයට හෝ අයත් වූවක් නොවේ. බෞද්ධයෝ හැර ලොව අන් කිසිඳු කතෝලික - ක්රිස්තියානි, හින්දු, ඉස්ලාම් රටක ධාතු වඳින්නේ නැත. තත්ත්වය එසේ නම්, කාඩිනල් - ශිරන්ති දෙපළ මේ ධාතු යනුවෙන් වඩම්මන්නේ මොනවා දැයි යළි යළිත් විමසිය යුතු ය. ධාතු වන්දනය බෞද්ධ පිළිවෙත් අනුව නම් එකඟතාවක් දක්වයි. බෞද්ධයෝ ධාතු වඳින්නේ මිත්යාවක් මුල් කොටගෙන නොවන බවද පැහැදිලි සත්යකි. කෙසේ වෙතත් ගැටලුව ඇත්තේ, ධාතු වන්දනය පිරිසිඳු ජේසුස් ක්රිස්තුස් වහන්සේගේ දර්ශනයට එකඟ වන්නේ කෙසේද යන්නයි. නිවැරදි ක්රිස්තියානිය ගරු කරන්නන් විසින් මේ වග නැවත නැවතත් විමසා බැලිය යුතු ය. සිංහල බෞද්ධයෝ ද මේ කෙරෙහි අවධානය යොමු කළ යුතු ය. එසේ නොවුනහොත් නුදුරු අනාගතයේ ම මේ මෝඩ ජෝඩුව විසින් අපේ මෝඩ චූන්ලාට පෙන්වීමට "ජේසුස්" යැයි නම් තැබූ දරුවෝ ද වඩමවනු ඇත. ඒ ඊනියා ජේසුස්ලා කාඩිනල්ට දාව ශිරන්තිගේ ගර්භාෂයෙන් උපන්නෝ වෙති. අනසාන වශයෙන් කීමට ඇත්තේ මෙපමණකි. කාඩිනල් - ශිරන්ති ප්රමුඛ මෙරට කතෝලික සභාවට තවත් වැඩමවීමට ඉතිරිව ඇත්තේ “ශුක්ර ධාතු” පමණකි. මේ යන විදිහට යන්නට ඇරියොත් ළඟදීම ඒවාද වැඩමවනු ඇත.
Copy - Carrion-Crow
Comments
Post a Comment